• Bine78

Orolig mage i början av graviditet.

Jag misstänker att jag är gravid, skulle haft mens för tre dagar sedan.
    Jag och min sambo har för två månader sagt att blir det barn så blir det, så vi har försökt lite sporadiskt men inte tittat så mycket efter när jag har ägglossnig.

Jag har inte gjort test än, men har jag inte fått min mens om några dagar kommer jag köpa ett testa. Min mens är sällan försenad, och förra gången den var det så visade det sig att jag var gravid. Vi fick en dotter i januari...

Förutom att mensen är försenad några dagar så har jag ont i brösten, är yrslig, trött och svagt illamående. Men jag har också en väldigt orolig mage, magknip, gas och behöver gå på toa ganska ofta. Har ej lös avföring.
    Kan orolig mage vara ett symtom på graviditet?

• Svar på tråden Orolig mage i början av graviditet.
  • Anonym (M)

Jag med väntar på BIM som är om två dagar!! Och jag har jätteorolig mage. Det bubblar jättemycket där inne och jag går på toa fyra ggr om dagen för att göra nummer två...!!! Lite molande värk i magen också men ytterst lite...ska testa imorgon om jag får tid över

• Anonym

n'r jag blev gravid fick jag också liknande symptom innan jag testade positivt.. hade verkligen magknip och mådde super illa trode jag fått maginfluensa eller nått men de visade sej att jag var gravid. så kroppen är nog ganska skum vissa gånger :P

är i vecka 21 nu och har tyvärr fortfarande ont i magen hela tiden är nån form av att kroppen inte tål alla hormoner + att jag har foglssning och IBS...

• Bine78

Jag ska ta och köpa ett test snart. Men å andra sidan lär jag väl märka om jag är gravid efter ett tag ändå...
    Jag har ju menssmärtor av och till, vilket jag haft lite mer än en vecka. Visserligen kan menssmärtor också vara tecken på graviditet så behöver ju inte betyda att mensen är på g.

Någon som vet om man har värre västvärk i livmodern vid sin andra graviditet?

• Bine78

Gjorde ett test.

Stickan visade gravid och 3+ veckor.

Magen är fortfarande krånglig, så det är väl ett grav.symtom.

• Anonym

Grattis :)
    växtvärk är för övrigt normalt men ack så smärtsamt i bland..
    lycka till nu :)

• Bine78

Tackar...
    Känns konstigt att vara gravid igen så snart efter första graviditeten.
    Nu har den extrema tröttheten kommit också.

• Anonym (Hoppas)

Hej

Undrar i vilken vecka du började bli gasig m.m?

Jag ska inte ha mens förrän slutet av denna månad, men är så otroligt uppsvälld, gasig o stickningar i bröstvårtorna.

Vill ju så gärna tro att jag är gravid då vi såååå önskar barn nr 2 :) Men det är väl egentligen bara att vänta o se :)

Grattis till plusset iaf :D

• Celia03

Jag har varit dålig i magen sen dagarna innan jag plussade, har börjat bli nååågot bättre nu. Är i v14...

• Anonym (Hoppas)
    Celia03 skrev 2010-12-18 21:27:20 följande:
    Jag har varit dålig i magen sen dagarna innan jag plussade, har börjat bli nååågot bättre nu. Är i v14...
    När plussade du då? Efter BIM?
  • Bine78

Jag kände det några dagar innan BIM.

Förövrigt har jag fortfarande problem med gaser och magknip. Jag tillhör de som avskyr att vara gravid...jag mår fruktansvärt dåligt psykiskt.
    Är nu i vecka 10...enligt senaste mens.

• Anonym (Hoppas)
    Bine78 skrev 2010-12-19 00:27:17 följande:
    Jag kände det några dagar innan BIM.

Förövrigt har jag fortfarande problem med gaser och magknip. Jag tillhör de som avskyr att vara gravid...jag mår fruktansvärt dåligt psykiskt.
    Är nu i vecka 10...enligt senaste mens.
    Okej, ja det är ju aldrig kul att må dåligt. Hoppas du mår bättre snart så att du kan njuta av graviditeten. Själv ska jag hålla tummarna att det är en liten i min mage också :)
  • tusenliljor

jag har bim om några dagar och är väldigt orolig i min mage. Är gasig väldigt ofta och får magknip, har varit både hård och lös i magen. Känner ig också illamående då och då.

Svar på tråden Orolig mage i början av graviditet.