Förslag på utbildning / arbete inom hälsa, friskvård, hjälpa andra människor
Jag är mammaledig nu ett år och spånar fritt på vad jag vill göra sen.
Är i dagsläget programmerare och systemutvecklare och har jobbat med det i över tio år. Älskar jobbet, arbetsuppgifterna och jag har det väldigt bra med mitt jobb då jag har väldigt fria händer och ett stort eget ansvar. Har lyxen att jobba hemifrån 2 dagar i veckan och enda nackdelen med jobbet är att jag har lång resväg och vill hitta ett jobb närmare bostadsorten.
Då jag nu spånar fritt känner jag att det kan vara kul att även göra något helt annat när jag ändå funderar på att byta jobb. Kan tänka mig att ta ett helt annat jobb som att jobba i affär eller liknande. Har även funderat på utbildningar och i så fall skulle jag vilja jobba med nåt inom hälsa, friskvård, något med att hjälpa andra människor på något sätt.
Har sneglat exempelvis på arbetsterapeut eller dietist, kostrådgivare mm. Även kollat på socionomutbildningen men den är på 3,5 år och jag har bara råd att studera i 3 år då jag sedan har maxat min csn.
Har tidigare utbildat mig på gymnasiet i tre år till barnskötare och sedan tre år på högskola till förskollärare. Sedan då såklart till programmerare och systemutvecklare. När jag lämnar min dotter på dagis så känner jag mig lite sugen på att jobba i förskola men samtidigt känner jag att det blir för mycket att både jobba med barn samt att ha egna småbarn. Lite därför jag skolade om mig.
Vad har ni för tips på arbeten och utbildningar? Några som man kanske inte själv tänker på?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-16 10:04
Arbete inom vården typ sjukhus eller arbete med äldre människor är inget för mig.