• Loreena

Mina svärföräldrars grannar har elstängsel runt tomten i ett villaområde

Grannen till mitt barns farmor och farfar har satt elstängsel runt sin trädgård. Hon säger att det är för att hon inte vill ha in rådjur på tomten.
    Jag tycker att det är hemskt!
    Det kan ju ändå inte vara tillåtet??
    Det finns inte ens ett staket utan bara en eltråd.
    Tänk på barn och hundar!
    En dag när svärföräldrarna kom ut så låg det ett chockat rådjur på grannens tomt som var helt paralyserat av rädsla efter att ha hoppat över stängslet, fått en smäll och inte visste hur det skulle ta sig ut igen utan att få en ny stöt.

• Svar på tråden Mina svärföräldrars grannar har elstängsel runt tomten i ett villaområde
  • sextiotalist

Tag kontakt med den myndighet som reglerar detta, när det gäller elstängsel runt hagar och sådant, så skall inte kontakt med detta ge den effekten. Det finns bör finna regler för detta.
    Det finns idioter som har kopplat sådana stängsel till det vanliga elnätet, vilket är förbjudet

• Kinya

Ett elstängsel som de som används runt hästhagar har inte den effekten att det kan chocka ett djur. De ska bara kännas obehagliga och göra lite ont. Ta kontakt med kommunen de vet nog vem som har hand om sånt. Det måste ju kollas upp omgående!

• flingansnö

Men shit!! Det kan ju inte vara lagligt! Fy!

Svar på tråden Mina svärföräldrars grannar har elstängsel runt tomten i ett villaområde