• Shitzu

måla köksbord - vilken färg?

Nu vill jag måla om ett bord som haft för lite avlastning och använda i vårt nya kök. Det är nån gammal blank/teak/repig färg
    Jag är bara lite rädd att det ska bli fel. Jag vill inte ha enorma penselstreck eller att färgen runnit nånstans. Hur blankt ska det vara? 
    Jag har målat mycket förr men jag är lite av en otålig slarver. Ska sluta med det nu och få rätt kunskaper.
    Vilken färg ska jag använda då?
    Köket är ljust/vitt med en fondtapet med vit botten och rosa/cerise blommor och gula och gröna detaljer. Golvet är mörkt.
    Har vita stolar och tänkte byta tyget på stolsdynan till svart-vit randigt eller grå-svart-vit randigt.
    Tänkte mig kanske ett svart bord, men det kanske blir för mörkt och helvitt är lite tråkigt.

Nån med idéer?

• Svar på tråden måla köksbord - vilken färg?
  • Ann Nelly

Det är jättesnyggt med stort rutmönster på bord, i ditt fall grå-vit rutigt eller svart-vit.
    Själva målningen så är det alltid bäst att gå till en bra färgaffär och be om råd.

• Shitzu

hahaha.. jag som trodde många här var intresserade av inredning så jag skulle få massa tips =)

• Shitzu
    Ann Nelly skrev 2010-11-16 10:28:11 följande:
    Det är jättesnyggt med stort rutmönster på bord, i ditt fall grå-vit rutigt eller svart-vit.
    Själva målningen så är det alltid bäst att gå till en bra färgaffär och be om råd.
    hade du nå bild på det eller sida med bilder?
  • Kalia

JAg tänker på tyget på stolarna och tapeten på väggen. Du kan måla bordet och lägga nåogn av dessa på skivan, lacka ordentliget eller lägga på en glasskiva?

Svar på tråden måla köksbord - vilken färg?