Hur ofta rengör du din datormus och tangentbord
Berätta gärna varför du gör som du gör eller inte gör och hur i så fall.
Berätta gärna varför du gör som du gör eller inte gör och hur i så fall.
En gång om året kan det nog hända att jag gör rent, och så känner jag mig jättenöjd med mig själv sedan. (Om det inte är så att barnen har kladdat, förstås.)
Hemma har det nog aldrig hänt, här på jobbet blir det när arbetslusten totalt försvunnit, jag gör då en grundlig rengöring av sakerna för att slippa jobba.
Sällan. Kanske en gång varannan månad. Ipoden rengörs ännu mer sällan och jag använder den betydligt mer än datorn.
Aldrig.
Man byter ut sakerna så ofta att det inte behövs, typ!
En gång i veckan när jag dammar
Torkar väl av lite grann ibland men rengör ordentligt tex ta bort knappar, använder små pads för desinfektion osv är nog kanske på sin höjd var tredje år.... Har dock luft-på-burk som används för att blåsa bort lite smulor och sånt någon gång
Hemma ca 1 gång/v eller när någon gäst lånar datorn. Brukar ofta sitta och äta medan jag kollar mail osv, men tvättar alltid händerna innan. På jobbet så rengör jag och spritar av tangentbordet mellan varje patient.
Själv torkar jag nog av datormus och tangentbord 1-2ggr/mån med handsprit (passar på att rengöra mobilen då oxå). Nån gång/år dammsuger jag tangentbordet (äter vid datorn) och ca 1gång/år rengör jag musen nogrannare.
Tror att folk ofta inte tänker på hur mycket smuts som samlas på datormus och tangentbord, särskilt om man äter vid datorn.
Torkar nån gång i veckan.
nu har vi köpt sån där gul antibacteriell "slajm" som funkar skitbra.
Annat:
Har en laptop, pillar ibland mellan tangenterna för att försöka få upp damm. Försökte dock göra en ordentlig rengöring på min förra laptop. Googlade för att ta reda på hur, och ta bort tangenterna skulle visst gå jättebra. Det gick inte alls bra. Det är därför det nu är just min förra laptop. Nu får den hellre vara skitig.