• Vitabönan

Skaffa 4 barn, vågar man?

Jag har 3 barn, alla killar. Min minsta är 3 månader. Min gubbe vill inte ha fler men han är nog inte så svår att övertala. Men orkar man 4, jo självklart orkar man, det är ju ens barn, eller? Ekonomin oroar mig inte, "Svensson" lön, inget märkvärdigt men vi bor billigt. Men däremot bor vi trångt för 4 barn. 100 kvm med tre sovrum. Och det som oroar mig mer är att jag inte kommer kunna ge alla mina barn TID.
    Vad säger Ni alla 4 barns föräldrar, ge mig råd tack.

• Svar på tråden Skaffa 4 barn, vågar man?
  • Anna4

Vi kommer förhoppningsvis att försöka på en fjärde. Vi har större än er men kommer ändå bygga till så vi får ett rum till så att alla kan ha ett eget rum. Det är väl inget krav men vi har möjlighet till det så då blir det nog så. Barn har delat rum i alla tider så det tror jag inte är så farligt. Tiden är det kanske värre med, men tänk på att de även har varandra. Min äldsta (pojke) är snart 7 år och han sitter hela tiden och säger vad han skulle leka med sin lillebror med! Han har två småsystrar så nu har han beställt en bror =)

Lycka till!

• amasonas

Jag skulle aldrig pallat att bo på 100kvm med fyra barn, vårt hus är på 170 kvm & kunde gärna varit ännu större om jag fick bestämma.

Men allt går väl om man vill, mitt tips är att ha allt fixat tills en ev. fyra kommer. kanske större boende då & kanske ett jobbbyte så man får in lite mer pengar. Barn är ju rätt dyra i drift (men det vet du ju redan) kankse inte så farligt under småbarnsåren men sen bara ökar kostnaderna.

Lycka till & massa grattis till den nya familjemedlemmen (såg att du hade en liten)

//tina - också mamma till tre pojkarFlört 

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • 2små2stora

Vi har just fått vår 4:e och vi bor i ett hus på 80kvm med 3 sovrum. Vi har 80 kvm källare där tvättstuga och förvaring finns. planen finns på att vi ska bygga om garaget till 2 sovrum.

Tiden tycker jag går rätt så bra att fördela.  

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Lizette4barn

Självklart orkar du. Jag tycker man ska följa sitt hjärta. Vi har ´fått 5 barn på 6 år.  Barn är härligt, och jag är förvånad ibland vad jag orkar. Jag försöker vara uppmärksam när egentid behövs. Det är annorlunda att vara i en familj med många syskon. Det lär sig barnen också. Att man måste hjälpas åt. Och mycket kärlek från alla i familjen.

• mina1

Vi har fyra små troll och visst är tiden ett problem. Men den är ett problem även i familjer med färre barn .

• JWM

nej
     inga fler barn ta hand om dom du har
    för små barn ÄR små bekymmer o stora barn är stora bekymmer
    man ska ha tid, lust o ork även när dom är stora skolbarn...

• Inez matte

Jag funderar också, mitt problem är att min man nog är lite motsträvig till en 4:a....

Svar på tråden Skaffa 4 barn, vågar man?