• Dino78

Kan man sätta upp panelgardin när man har kirschstång?

Kan börja med att säga att jag är helt värdelös vad gäller det här med garinder!!
    Jag har i sovrummet en sån där kirschstång i taket men skulle vilja ha panelgardiner där. Går det? har försökt googla mig fram till något men det gick inte (för jag antar att FL fortfarande kryllar av "justfuckinggoogleit.com-folk).

Sen har jag en "vanlig" gardinstång i köket, Beskåda som jag köpt på IKEA. Vad mer behöver jag för att hänga upp panelgardin i en sån?

Och sista frågan: kan man köpa grejerna på Jysk? Har ingen möjlighet att ta mig nån annanstans nu när min privatchaufför har skaffat flickvän och inte längre har tid med mig!

DIF i själ och hjärta dino78.blogspot.com/ Djurgårn tills jag dör
  • Svar på tråden Kan man sätta upp panelgardin när man har kirschstång?
  • Pickeli

Klart det går, du får ju bara modifiera dem lite eller söka efter panelgardiner med sådan upphängning.

Vanlig gardinstång kan du bara helt sonika trä på gardinen eller köpa en vagga till den. Finns säkert på jysk!

Google it!
  • cloudberry79

Beror lite på hur gardinerna är sydda. En del paneler har ganska stora övre kanaler, då kan du trä dem på vilken stång som helst. Har gardinerna smala kanaler, så de inte passar på stängerna, behöver du panelvagnar, borde finnas på Jysk. Så, kolla hur stora kanaler gardinerna har, prova trä dem på vanliga gardinstången. Om det inte passar eller ser konstigt ut, köp panelvagnar/panelstänger som man krokar på den vanliga stången. På Kirschstången skulle jag inte sätta vagnar, hellre trä gardinen direkt på.

If you love me - please don't feed me!
  • Dino78

Aha, då är köket iaf inga problem för panelvagnar finns tydligen på Jysk enligt hemsidan

Men hur trär man gardinen på kirschstången, den sitter ju fast i taket så det går inte? (känner mig nog lika dum som jag verkar, haha)

• cloudberry79
    Dino78 skrev 2010-11-16 11:35:25 följande:
    Aha, då är köket iaf inga problem för panelvagnar finns tydligen på Jysk enligt hemsidan

Men hur trär man gardinen på kirschstången, den sitter ju fast i taket så det går inte? (känner mig nog lika dum som jag verkar, haha)
    Fattade inte att den faktiskt satt fast i taket, mina är fasthakade på hållare vid fönstret, så de går att ta lös. Sitter den fast skulle jag fästa med panelvagnar, man sätter gardinen på panelvagnen, sen hänger man vagnen på stången. Det finns flera sorters panelvagnar, du behöver en med krokar, inte en sån med ringar (eftersom ringarna ska fästas på lös stång).
    If you love me - please don't feed me!
  • Dino78

Aha, då vet jag vad jag ska leta efter i affären! Supertack! Kom aldrig iväg i tisdags men ska spana lite i morgon istället
    Thank you!

Svar på tråden Kan man sätta upp panelgardin när man har kirschstång?