73Lillan skrev 2010-11-16 13:48:48 följande:
Ajj... vet precis hur det känns med foglossningar!! Väntar mitt andra barn nu (v.8) och har inte fått några känningar än, tack och lov. Men med min första graviditet var det skitjobbigt med foglossningarna, redan i v.16 hade jag så ont att det var problem att gå. Fick ett sånt där graviditetsbälte som man spänner runt höften, och det hjälpte väl liiiitegrann en stund, men inte tillräckligt om man ska orka jobba mm. Så jag pratade med en sjukgymnast jag känner och hon satte akupunkturnålar på mej. Redan efter 3 behandlingar var jag betydligt bättre! Efter 5 behandlingar helt bra!! Så jag rekommenderar verkligen att prova!!!! Men, jag fick utskällning av barnmorskan... eftersom de INTE rekommenderar akupunktur...
Hur får man tag i sånt där bälte ? aha det visste jag inte att dom inte gjorde.. Ska prata med min bm och se vad hon säger om akupunktur. för det är fruktansvärt att gå runt o ha ont hela tiden :/
Zixi skrev 2010-11-16 14:05:45 följande:
Hade oxå mycket foglossning så jag lider med dig TS. Undvik att överanstränga dig och cykla istället för att gå. Foglossningsbälte tyckte jag var bra, då kunde jag gå i dubbel hastighet (2*myrsteg

)
De sista 3 månaderna av graviditeten satt jag mest soffan, att gå ut i köket och hämta ett glas vatten var så smärtsamt att jag lät bli om jag inte var supertörstig.
Nu snart 4 mån efter förlossningen är foglossningen nästan borta och det är fantastiskt att kunna promenera igen
Har tyvärr inga supertips men du har mitt medlidande
Men det känns som att jag inte ens går längre. O en cykel äger jag inte ens haha. Men det är lite så jag har det nu med,. Jag går gärna inte i onödan, torka mig efter duschen va ett projekt det med. Tycker synd om hundarna som behöver långpromenader. Jag ska absolut kolla upp det där bältet, 2 myrsteg är ju bättre än ett iaf :D Tack så mycket :)