• Flutterby

Varför hoppar min MSN-status till "tillgänglig" hela tiden?

Förut kunde jag välja "inte vid datorn" eller "upptagen", men nu hoppar den till tillgänglig när jag kollar mail t.ex. Måste ju vara någon inställning som ändrats, men vilken? Hoppas någon kan hjälpa mig.

• Svar på tråden Varför hoppar min MSN-status till "tillgänglig" hela tiden?
  • DeaZ

Antar att du har skaffat nya msn där när du är inne på något program eller helskärm-sak så ändras din status till upptagen automatiskt för att du är tillgänglig du kan ändra status genom att hålla över ikonen, vet inte om det finns andra inställningar

• Flutterby
    DeaZ skrev 2010-11-29 14:33:50 följande:
    Antar att du har skaffat nya msn där när du är inne på något program eller helskärm-sak så ändras din status till upptagen automatiskt för att du är tillgänglig du kan ändra status genom att hålla över ikonen, vet inte om det finns andra inställningar
    Nej, den visar aldrig automatiskt att jag är upptagen.
  • DeaZ

Du kan gå in på alternativ/privat och sen kryssa bort ändra till upptagen när jag kör helskärmsprogram.
    Så om jag förstår rätt så är den på tillgänglig när du gör saker som kollar mail t.ex.
    Men sätter du status som inte vid datorn så borde det inte ändras. Pröva installera om annars

• Flutterby
    DeaZ skrev 2010-11-29 17:37:35 följande:
    Du kan gå in på alternativ/privat och sen kryssa bort ändra till upptagen när jag kör helskärmsprogram.
    Så om jag förstår rätt så är den på tillgänglig när du gör saker som kollar mail t.ex.
    Men sätter du status som inte vid datorn så borde det inte ändras. Pröva installera om annars
    Nu verkar det funka, när jag tog bort krysset för "Visa som 'Inte vid datorn' när jag varit inaktiv i xx minuter". Knepigt. Tack för din hjälp.
  • Flutterby
    Flutterby skrev 2010-11-29 18:31:34 följande:
    Nu verkar det funka, när jag tog bort krysset för "Visa som 'Inte vid datorn' när jag varit inaktiv i xx minuter". Knepigt. Tack för din hjälp.
    Nix, nu krånglar det igen. Kanske ska ominstallera då.
Svar på tråden Varför hoppar min MSN-status till "tillgänglig" hela tiden?