• charmig

vad dricker erat barn på nästan 2 år för sorts välling?

• Svar på tråden vad dricker erat barn på nästan 2 år för sorts välling?
  • 071001

Sempers välling för 2-åringar drack hon.

• charmig
    071001 skrev 2010-11-16 13:42:30 följande:
    Sempers välling för 2-åringar drack hon.
    ok.kan man ge godmorgon välling till en nästan 2 åring,för jag tror inte hon får tillräckligt i sig
  • slangbella

Han har nyss fyllt 2 och dricker fortf Sempers fullkornsvälling från 1 år (enbart vid läggdags).

(¯`°?.¸ Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker ¸.?°´¯)
  • 071001

Jag vet inte vad Godmorgonvälling är?

• Blå mosaik

Majsvälling till helt nyligen (känslig mage). Nu får han mild fullkornsvälling från semper (från 8 månader) och det fungerar bra. Han får bara välling på kvällen/natten.

• slapback

Nestles fullkornsvälling från 8 månader. Han blir två år i december.

• Gabzan

sempers välling från 2 år morgon och kväll, på kvällen får han 300 ml ist för 200 som det står på förpackningen, på morgonen får han 200 ml. Han blir 2 i januari.

• imsel

Mitt barn på 19 månader får nestlés fullkornsvälling från 1 år.

De som är 18månader+ är ju alltid smaksatta..

I april kom min bebbe
  • 1969
    charmig skrev 2010-11-16 13:46:21 följande:
    ok.kan man ge godmorgon välling till en nästan 2 åring,för jag tror inte hon får tillräckligt i sig
    Om din lilla har svårt att få i sig så mycket frukost så är välling med havre i bra, de fibrerna är vattenlösliga (bra för magen) och havre har ett bra GI (man står sig längre på det).

Nu har jag inte så bra koll på de vanliga vällingsorterna eftersom vi kör mjölkfri välling. Vi gör dock så, eftersom välling är det enda som bjuds till frukost här, att vi blandar välling och grötpulver 50/50 så det blir mer en lös gröt. Med stort hål i flaskan så går det utmärkt att dricka. Sen kan man ju tillsätta en matsked rapsolja, så blir vällingen fetare och mer mättande.

Det där med vuxenvälling, är det inte så att de behöver kokas upp under vispning och sånt bök? Tänker du att den är mer mättande?
  • Nostalgity

Nestle´s fullkornsvälling med päron från 15 månader. Han blev 2 år i okt.

Jamie 10/12 -08 <3
  • CeeJay

Min yngsta dotter fyller 5 år snart och dricker fortfarande 1-2 års välling

Mitt råd är att ge den vällingen barnet tycker om och "klarar av" när det gäller magen.

• sonen08

Sonen på 2 ½ dricker sempers 1 års välling då den passar kanon för oss. de med smak gillar han INTE.

Svar på tråden vad dricker erat barn på nästan 2 år för sorts välling?