-
-
Svar på tråden vad dricker erat barn på nästan 2 år för sorts välling?
-
Sempers välling för 2-åringar drack hon.
-
ok.kan man ge godmorgon välling till en nästan 2 åring,för jag tror inte hon får tillräckligt i sig071001 skrev 2010-11-16 13:42:30 följande:Sempers välling för 2-åringar drack hon.
-
Han har nyss fyllt 2 och dricker fortf Sempers fullkornsvälling från 1 år (enbart vid läggdags).
-
Jag vet inte vad Godmorgonvälling är?
-
Majsvälling till helt nyligen (känslig mage). Nu får han mild fullkornsvälling från semper (från 8 månader) och det fungerar bra. Han får bara välling på kvällen/natten.
-
Nestles fullkornsvälling från 8 månader. Han blir två år i december.
-
sempers välling från 2 år morgon och kväll, på kvällen får han 300 ml ist för 200 som det står på förpackningen, på morgonen får han 200 ml. Han blir 2 i januari.
-
Mitt barn på 19 månader får nestlés fullkornsvälling från 1 år.
De som är 18månader+ är ju alltid smaksatta..
-
Om din lilla har svårt att få i sig så mycket frukost så är välling med havre i bra, de fibrerna är vattenlösliga (bra för magen) och havre har ett bra GI (man står sig längre på det).charmig skrev 2010-11-16 13:46:21 följande:ok.kan man ge godmorgon välling till en nästan 2 åring,för jag tror inte hon får tillräckligt i sig
Nu har jag inte så bra koll på de vanliga vällingsorterna eftersom vi kör mjölkfri välling. Vi gör dock så, eftersom välling är det enda som bjuds till frukost här, att vi blandar välling och grötpulver 50/50 så det blir mer en lös gröt. Med stort hål i flaskan så går det utmärkt att dricka. Sen kan man ju tillsätta en matsked rapsolja, så blir vällingen fetare och mer mättande.
Det där med vuxenvälling, är det inte så att de behöver kokas upp under vispning och sånt bök? Tänker du att den är mer mättande? -
Nestle´s fullkornsvälling med päron från 15 månader. Han blev 2 år i okt.
-
Min yngsta dotter fyller 5 år snart och dricker fortfarande 1-2 års välling
Mitt råd är att ge den vällingen barnet tycker om och "klarar av" när det gäller magen. -
Sonen på 2 ½ dricker sempers 1 års välling då den passar kanon för oss. de med smak gillar han INTE.