• Isabelles85

Förskolekläder?

Hej!

jag har en dotter på snart 17mån som ska få börja på förskolan snart tänkte jag.

nu är det så här ..att jag inte har en aning om vad man borde ha på dagis som underlättar på och av klädnad därborta?...
    ska man ha överdrags byxor och en jacka..eller räcker det med overall..eller ska jag ha båda två o ha en extra därborta? vad ska man ha extra av?
    Någon som KAn detta och kan hjälpa mig med en liten lista på vad som jag borde göra?..det är snart hon börjar så ja måste ut o shoppa 

• Svar på tråden Förskolekläder?
  • lilljohansson

det bästa är att ha en overall, då de kan "glipa" mellan jackan och byxorna.
    se till att det alltid finns regnkläder + stövlar
    mössa + vantar + halskrage är bra om det alltid finns till hands
    sen måste det finnas GOTT om extrakläder.
    Köp helst kläder som får torkas i torkskåp då det finns märken som inte får det.

• Mamma till Simon

jag säger, köp vattentäta vinterkläder så hon slipper ha regnkläder uppepå, inte lätt för en sådan liten att röra sig med allt det på sig.

• Dr Mupp
    Vind och vattentät overall. det bästa eftersom det blir så klumpigt med galonisar över. Vinterstövlar Allvädersstövlar/fodrade gummistövlar - perfekt när regnet står som spön i backen eller som extra skor om vinterskorna blir våta. Fuskolle Vattenavvisande vantar, flera par. De blir våta eftersom inga vantar har tejpade sömmar. Mössa med öronlappar så det blir varmt och skönt om öronen. Extra innekläder. Tänk framförallt på flera par strumpor då de lätt blir blöta när de går i hallen.  Fleeceställ för de extra kalla dagarna
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Isabelles85
    Dr Mupp skrev 2010-11-16 14:43:29 följande:
    Vind och vattentät overall. det bästa eftersom det blir så klumpigt med galonisar över. Vinterstövlar Allvädersstövlar/fodrade gummistövlar - perfekt när regnet står som spön i backen eller som extra skor om vinterskorna blir våta. Fuskolle Vattenavvisande vantar, flera par. De blir våta eftersom inga vantar har tejpade sömmar. Mössa med öronlappar så det blir varmt och skönt om öronen. Extra innekläder. Tänk framförallt på flera par strumpor då de lätt blir blöta när de går i hallen.  Fleeceställ för de extra kalla dagarna
    perfekt! allt vad jag behövde TUSEN tack för att ni tog er tid allihopa :)
Svar på tråden Förskolekläder?