• elektra1

Loftsäng till 10 åring??

Hej.
    Vilken ålder är vanlig för att ha en loftsäng. En sån där hög säng, som man kan ha skrivbord eller soffa under.
    Dottern som är 10 år vill ha en sådan.
    Är hon för gammal?
    Är dålig på sånt här.

• Svar på tråden Loftsäng till 10 åring??
  • linjes

Klart hon inte är för gammal

Dottern har en och hon är 11 

• Lisa79

Båda mina grabbar ska få en varsin i julklapp. den ena är 4 år och den andra 8 år så det tycker jag är en sån grej som passar alla åldrar..

• elektra1
    linjes skrev 2010-11-16 14:49:00 följande:
    Klart hon inte är för gammal

Dottern har en och hon är 11 
    ok, låter bra
  • elektra1
    Lisa79 skrev 2010-11-16 17:24:24 följande:
    Båda mina grabbar ska få en varsin i julklapp. den ena är 4 år och den andra 8 år så det tycker jag är en sån grej som passar alla åldrar..
    ohh, det skulle jag aldrig våga, sonen är 3½ år, och han skulle inte ens få klättra upp i en sån
    vi kanske menar olika. Jag menar en sådan som är jättehög, typ en sån här.
    (lånat från blocket)  http://www.blocket.se/gavleborg/Loftsang_30719163.htm?ca=6&w=1
  • BymBym

Tänk bara på att ha brandvarnare i det rummet. Om det skulle brinna i rummet och brandvarnaren är i rummet bredvid så hinner den giftiga röken stiga mot taket och den som ligger uppe kommer andas in rätt mycket innan brandvarnaren piper.

Tycker det är mysigt med loftsäng och den skapar lite ytor.

• elektra1
    BymBym skrev 2010-11-16 18:14:20 följande:
    Tänk bara på att ha brandvarnare i det rummet. Om det skulle brinna i rummet och brandvarnaren är i rummet bredvid så hinner den giftiga röken stiga mot taket och den som ligger uppe kommer andas in rätt mycket innan brandvarnaren piper.

Tycker det är mysigt med loftsäng och den skapar lite ytor.
    ja, vi tänkte skaffa en till varje rum   Javisst ser det mysigt ut med loftsäng. Gör rummet lite större.
Svar på tråden Loftsäng till 10 åring??