Massor av tankar, förlorade min dotter (v.21+2)
Det är 9 dagar sen som jag födde och förlorade våran dotter. En förlossning som bara startade, vet inte riktigt när den startade nu i efterhand så tror jag att den kanske startade redan en vecka innan "missfallet" men att jag inte förstod vad som var på gång, första barnet och allt!
Började som jag kan se det med kraftigare flytningar- såg flytningarna som normalt, inte illa luktande, inte färgade och trodde inte att jag hade uvi som många frågat ochd et hade jag inte heller. Senare kom sammandragningarna men väldigt väldigt svagt, tror att de började i torsdags och "missfallet" kom i söndags. Vilade i stortsett hela fredagen för att jag var ledig ifrån jobbe, bestämde mig att ta det lugnt och kände att magen arbetade men hade inte tanke på att det var en början till en förlossning. Kände av värkar hela lördagen, men inte ens då förstod jag vad som var på gång, men började bli oroligare frammåt eftermiddagen och kvällen. Men tänkte att jag var nojig. Gick och la mig tidigt på lördag kväll och tänkte att jag måste vila, vaknade vid 3 tiden av värkar men la mig till rätta och försökte sova, kände hur blött det blev i sängen och jag trodde at jag kissat enr mig men när jag kom till toaletten så såg jag blodet rinna ner för mina ben. och in till förlossingen där det konstaterades att fostret hade svaga hjärtljud och att det skulle bli abort. På söndagen klockan 16 så födde lilla Isa!
Min fråga är nu varför detta hände? Har läkartid om 3 veckor för att gå igenom provsvaren, många tankar snurrar runt och man kan inte låte bli att forska i vad som kan ha blivit fel? och något är det ju som är fel och jag tror att felet ligger hos mig.
-Jag och min sambo har haft oskyddat sex i 6 år och inte lyckats bli gravida innan nu pga av oregelbunden mens. Bara där ligger ju ett stort fel!
-Jag plussade i v. 8, dåligt samvete över att jag festade stor del av dessa veckor, men jag viste ju inget, hade inte haft mens på ett halv år.
- v. 10+5 var vi inne på VUL för att få konstaterat vilken vecka jag var i.
- v. 13 var i inne hos BM tog prover + cell prov samt deltog i forskningsprojekt som jag inte minns nanet men det var just om virus, flytingar och förtidigt födda barn. Allt var okej på dessa provsvar.
- v.17 var vi inne på RUL och allt var bra.
- v. 20 pratade med BM i telefonen, allt var bra och vi bokade in besökstider.
- v. 21+2 "missfall"
Är det någon som haft liknande problem? och vet var det var för fel? min tankar går just nu till försvagadlivmoder, -hals, -tapp?