• EllaBella88

Kronan Sulky eller Emmaljunga Scooter?

Skulle vilja ha lite råd och hjälp när jag nu ska välja en barnvagn till min dotter på 13 månader. =)

Just nu har vi en Babytravel Amsterdam, trehjuling med stora lufthjul. Är egentligen inga fel på den, är bara jag som tycker att den är lite för bred på stan och inte riktigt så bra på grus eller i skog som jag trodde.
    Dessutom är handtaget en aning kort kan jag tycka.
    Så nu skulle jag vilja köpa en lite nättare sittvagn. (ej så nätt som brio sitty t.ex.)

Några krav är:
    Liggläge (fullt är ej nödvändigt)
    Mysig sittdel
    Helst lång användningstid
    Sufflett
    Ganska högt styre då sambon är 1.93

Dom två som jag är mest inne på nu är nog Emmaljunga Scooter och Kronan Sulky.
    Och angående scootern så har jag fastnat mer för den gamla modellen, hört så mycket dåligt om Scooter 2.0.
    Eller vad säger ni om nya respektive gamla modellen??
    Hittat en jättefin Scooter -08 på blocket för 1000kr. 
    Men jag tycker ju egentligen att Kronans vagn har väldigt många plus, men det skiljer ju lite i pengar och jag undrar om den är värd sina 2700kronor?

Tar jättegärna emot tips om andra vagnar med!
    Har ju egentligen ett önskemål att kunna ha henne mot mig, men ännu inte hittat nån smidigt med den funktionen. (Bugaboo Bee är ej ett alternativ då min sambo tyckte den kändes alldeles för låg)

• Svar på tråden Kronan Sulky eller Emmaljunga Scooter?
  • Trollet Ludenben

vi har haft scooter 2009 och nu har vi scooter 2.0 2010. Att vi har den nya beror på att vi fick reklamera den gamla för att tyget fransade upp sig. Tydligen ett vanligt problem på dom, hade en spreed lime. Nu har vi den nyare och jag gillar nog den mer. Bättre varukorg med. Säkerhetsselen är bättre med, på 2009 var den så stor.

Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    Trollet Ludenben skrev 2010-11-17 22:48:30 följande:
    vi har haft scooter 2009 och nu har vi scooter 2.0 2010. Att vi har den nya beror på att vi fick reklamera den gamla för att tyget fransade upp sig. Tydligen ett vanligt problem på dom, hade en spreed lime. Nu har vi den nyare och jag gillar nog den mer. Bättre varukorg med. Säkerhetsselen är bättre med, på 2009 var den så stor.
    måste tillägga att jag rekomenderar scooter, jag älskar den vagnen.
    Älskade ungar
  • EllaBella88

Tack så mycket =)
    Det där med tyget låter ju träligt! Den färgen jag är mest inne på isåfall är nog pink check, vet du om det fransar sig på alla?
    Och som du säger, varukorgen är ju mycket mycket bättre på den nya.
    Men så blir jag tveksam, om jag ska lägga så mycket pengar som en ny scooter kostar, så kanske jag lika gärna skulle gå upp ett par hundra o köpa kronans. Inte hört nåt negativt alls om den.
    Haha ja gud vad svårt det är med vagnar =)

• Trollet Ludenben
    EllaBella88 skrev 2010-11-17 23:07:02 följande:
    Tack så mycket =)
    Det där med tyget låter ju träligt! Den färgen jag är mest inne på isåfall är nog pink check, vet du om det fransar sig på alla?
    Och som du säger, varukorgen är ju mycket mycket bättre på den nya.
    Men så blir jag tveksam, om jag ska lägga så mycket pengar som en ny scooter kostar, så kanske jag lika gärna skulle gå upp ett par hundra o köpa kronans. Inte hört nåt negativt alls om den.
    Haha ja gud vad svårt det är med vagnar =)
    jag har inte testat kronans så jag kan ju inte uttala mig om den vagnen. Men jag känner inte det minsta behov av att byta vagn för jag gillar scooter så mycket. Vi har en paraplysylky med, en chicco liteway som vi har till dagis och tågresor ( i den stadsdelen dagis ligger har man svårt att skilja på mitt och ditt så där vågar jag inte ställa scootern) men scooter ligger hästlängder före med allt. Vi funderade på en kronan med innan vi köpte scooter men det är bara i stockholm de finns en butik och jag känner ingen som har kronan som man kunde provköra så jag vågade inte köpa den...
    Älskade ungar
  • Trollet Ludenben

föresten angående pink check har jag ingen aning om hur den är i tyget. Nu har vi den helt limegröna och det tyget är helt annan kvallité på än spreed lime som var på 09:ans modell.

Älskade ungar
  • JT25

Hej! 
    Jag har en emmaljunga scooter, en 06 som jag haft i tre år nu. Det har varit helt perfekt för den har fungerat som syskonvagn, min lilla sitter som vanligt i selen och min stora (3år) sitter ifram på fotstödet hur stadigt som helst! Sen vill det ju till att man har barn som lyssnar =) 

• Trollet Ludenben

Fotstödet var bättre på de gamla scootrarna, det håller jag med om. iofs är det inte meningen att man ska ha det att sitta på men kan det användas till det så...bara det inte blir en säkerhetsrisk. men det bör ju hålla för ett barn att klättra i och ur vagnen på. Min son är 19 månader och än så länge håller det för honom att klättra upp i vagnen på utan att det ser ut som att det ska gå sönder.

Älskade ungar
Svar på tråden Kronan Sulky eller Emmaljunga Scooter?