• Nyfiken gul

Hur gör du Tacopaj?

Verkar finns lika många pajvarianter som antalet invånare i landet..

Så hur gör just DU din tacopaj??

I helgen åt jag en variant som var gjort på tortillabröd, majskorn, tacofärs och riven ost... resterande tillbehör åts till den varma "pajen".

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Svar på tråden Hur gör du Tacopaj?
  • Lena

vanlig pajdeg och sen fylld med tacoköttfärs blandad med strimlad paprika. Över detta creme fraiche med tomater och över det lite riven ost.

• crazy mom

Pajbotten
    Pajdeg, med en del vetemjöl och en del graham

Fyllning
    stekt köttfärs med tacokryddning

Lägger på tunna tomatskivor överst, häller på äggstanning och toppar med ost och peppar

• little mommy

jag gör pajdeg (vanlig pajdeg)

sen köper jag en mild och en mellan taco sås och blandar dom två med en stor gräddfil. (så smeten blir rosa)

sen steker jag köttfärs och har på tacokryddan.

sen lägger jag köttfärsen på pajdagen. sen häver jag tacosås och gräddfil blandningen över köttfärsen,  sen in i ugnen tills den fått fin färg
    sen äter man det till sallad och sånt.

super gott^^ 

• Mollymajs

Tacopaj gör vi så här. Vi gör valfritt pajskal oh klär en form. Steker färs med tacokrydda. Lägger det i formen. Blandar cremefraihe, majonäs, riven ost tärnade tomater och tärnad lök. Salt och peppar. Brer ut det över färsen och in i ugnen.

Sen brukar vi göra taco gratäng, taco lasagne, taco pannkaksrulle som alt.

• agda06

Jag gör ett vanligt pajskal som jag fyller med, först, köttfärs + tacokrydda och en stekt lök. Sedan gör jag en "röra" av 4 stycken (stora) hackade tomater, en burk grön chili, 1 dl majonnäs, 1 dl creme fraichè, riven stark ost (ganska mycket, kanske 3-4 dl) smaksätt med salt och vitpeppar, och bred på köttfärsen.

Grädda i ugnen på kanske 175 grader i 30 minuter.

(jag har dock inget exakt recept, jag gör lite på "känn".)

Suuuuupergott!!!!!

• crazy mom

Det där med creme fraichen lätt fett men gott =)  Ska jag testa nån gång!

• MsLili

Taco paj brukar de bli efter resterna när vi har Tacokväll.

Vanlig Paj deg

Innehåll - Tacokrydda Köttfärs, 1 burk passerade tomater sedan (strimlade grönsaker man vill ha i)  
    för oss blir det majs, röd paprika, morötter, Lök, svarta oliver. och sist men inte minst strö riven ost på.

In i ugnen

• tizzel

Tacopaj för mig är:Naturell färkost bredes ut i botten på en form, ovanpå tacokryddad köttfärs och sedan riven ost( ev lite purjolök). In i ugnen och grattinera. Serveras med sallad och varma tortilla chips. MUMS Solig

• Nyfiken gul

wow vilka goda recept!

Fler??

• chrissepisse

Jag fyller ett förgräddat pajskal med tacokryddad köttfärs. I köttfärsen sticker jag sedan ner tortillachips jämnt över pajen. Mellan chipsen strör jag tärnad avokado och skivad, grön chilipeppar. Sedan klickar jag ut lite creme fraiche och tacosås (med betoning på lite och klickar, det är inget täcke) innan jag strör ett tunt lager med ost över och gratinerar i ugn. Jag serverar sedan med sallad, mer tortillachips, guacamole, creme fraiche och tacosås.

• agda06

Nu har jag lördagsmiddagen klar för mig. tack!

• Nyfiken gul
    agda06 skrev 2010-11-16 19:45:44 följande:
    Nu har jag lördagsmiddagen klar för mig. tack!
    ja ungefär samma här
  • thezsan

Min tacopaj brukar bli såhär..ett vanligt pajskal. sedan steker jag köttfärs, rör i en hot påse kryddmix, hackad rödlök, hackad paprika i olika färger och en burk majs. I med röran i pajskalet och sedan en vanlig stanning med ägg, grädde och någon god ost. Servera med en god sallad och guacamole:)

• thezsan

Glömde skriva att det brukar bli några tomatskivor överst på pajen och lite vatten i köttfärsröran..Glad

• LadyBirden

Klart Godaste TacoPajen!

Först pajskalet som består av  en blandning av margarin, mjöl och kesella.
    Steker sen köttfärs och blandar ihop med tacokrydda. Lägger köttfärsen i pajskalet och breder sen över ett täcke av creme fraiche paprika/chili blandat med en burk tacosås. Riven ost uppepå. 
    Så himla gott. 

• CrazyMee

Snabbvarianten gör jag såhär (mer tacogratäng än paj dock):
    blanda creme fraiche och philadelphiaost och brer ut i en form. Sen över med tacofärs och sist ost.
    In i ugnen tills det blir varmt. Supergott med nachochips och vitlökssås till =)

Annars gör jag denna:
    vanligt förgräddat pajskal.
    På med tacofärs blandat med grön chili (sån på burk)
    Sen brer jag på creme fraiche (paprika/chili-smaken)
    ev på med tomater
    sen på med riven ost och in i ugnen!

Svar på tråden Hur gör du Tacopaj?