• frufri

Hälsa på nya grannar???

När man flyttar till hus ska man då gå runt och hälsa på grannarna eller är de dom som "ska" komma till oss??? Hur har ni gjort?? Om man går runt och ringer på presenterar man sig då bara eller har man med sig nåt... eller vad??? :)

• Svar på tråden Hälsa på nya grannar???
  • SilverEmma

Det beror på vilken slags relation du vill ha med grannarna och sen vad det är för människor. Vi gick inte runt när vi flyttade hit och kände inte att vi hade behov av att grannarna kom hit.

Vi hejar på grannarna rakt över när vi ses ändå och granntanten bredvid oss går bara och blänger surt på vår trädgård. Vi vill inte ha närmre relation än så.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • titti1

oj..ska man gå o knacka o presentera sej..nej vi flytta in för 1 mån sen i vårt nuvarande hus,,,har hälsat på grannen bredvid på avstånd,,,,aldrig att jag skulle få för mig o gå runt till alla o vill inte heller att de ska komma o ringa på oss,,,,verka lite lustigt,,,,finns det ngn som går runt o presentera sej typ

• Cia o krabaten

Funderar på samma då vi i helgen (?) får en ny granne.
    Tidigare har vi hälsat när vi möts ute på gatan, eller vid brevlådan eller så. 

• idiblon yes

Ja det vet jag inte... Jag hade inte gått till nya grannar och hade föredragit om ingen heller kom och hälsade på mig.

FL är guld.
  • frufri

Det kanske var så mer förr. Jag har ingen aning! Därför jag kände att jag måste kolla. Men vad tråkigt det låter att ni inte ens skulle vilja att grannarna kom och presenterade sig... Det är säkert så de flesta känner kan jag tänka mig. Jag vill så gärna få trevliga grannrelationer! Men det kanske är bäst att hälsa när man ändå stöter på varandra ute då. Så ingen tycker att man tränger sig på??!  Knivigt....

• idiblon yes
    frufri skrev 2010-11-16 22:31:45 följande:
    Det kanske var så mer förr. Jag har ingen aning! Därför jag kände att jag måste kolla. Men vad tråkigt det låter att ni inte ens skulle vilja att grannarna kom och presenterade sig... Det är säkert så de flesta känner kan jag tänka mig. Jag vill så gärna få trevliga grannrelationer! Men det kanske är bäst att hälsa när man ändå stöter på varandra ute då. Så ingen tycker att man tränger sig på??!  Knivigt....
    Jag är lite folkskygg så därför hade jag tyckt det var obehagligt, men en bra dag hade det säkert känts trevligt. Så visst är det knivigt...
    FL är guld.
  • La Lola

Vi har presenterat oss för nyinflyttade o välkomnat de till området.

Som tack vrider de nu bort huvudet när, iaf jag, kommer gående o låtsas som att jag inte finns.
    Jo, det är ett märkligt område jag bor i......

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • SilverEmma
    frufri skrev 2010-11-16 22:31:45 följande:
    Jag har varit med om grannar som försökt ta alldeles för stor plats i mitt liv när jag enbart velat vara trevlig. Vissa är väldigt svåra att bli av med. Just därför håller jag mig gärna på min kant...jag har vänner så jag klarar mig, har inget behov av att bli för kompis med grannarna.
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Rufsas
    La Lola skrev 2010-11-17 09:41:35 följande:
    Vi har presenterat oss för nyinflyttade o välkomnat de till området.

Som tack vrider de nu bort huvudet när, iaf jag, kommer gående o låtsas som att jag inte finns.
    Jo, det är ett märkligt område jag bor i......
    Du har inte tänkt på att alla kanske inte är lika sociala? Att hälsa tycker jag gott att de kan göra, men det är många som inte vill ha kontakt med sina grannar. Själv är jag för social för det men jag förstår att inte alla är det.
  • puss

om de ite kommer, så gå dit.
    man ska värna om grannsänjan!

det är tammefan roligt nästan jämt
Svar på tråden Hälsa på nya grannar???