• Åsasåsa

Present till nybliven mamma

Hej! Min bästa vän fick äntligen sin son söndag natt, efter BF+13, 33 timmar och ett kejsarsnitt senare. Jag har blivit gudmor! Vi ska hälsa på nästa vecka och nu önskar jag att ni kan komma med lite tips om vad jag kan köpa för present som hon kan njuta av. Alltså en present till henne som kämpat så och gått igenom så mycket - bebben får sin present senare :)

• Svar på tråden Present till nybliven mamma
  • Bibbidi

Jag visste inte ens att man skulle ge presenter till nyblivna mammor? Jag har aldrig hört talas om detta förut. Det kan väl inte vara så vanligt förekommande eller?Obestämd

Kan du inte köpa någonting som det står "världens bästa mamma" på. Tycker sådana är lite småroliga.Tungan ute

• Cia o krabaten

En bukett blommor med en lite bredvid som sitter fast i ett band mellan varandra som "navelsträng" är gulligt att få! Och man är så uppslukad av barnet att en bebispresent räcker bra!

Annars kanske någon bra bok eller tidning, det blir en hel del sitta i soffan närmast. 

• tilj75

Jag fick ett amningslinne efter min första och det använde jag tills det var helt utslitet. Tänte på givaren varje gång jag tog på mig det.

• Allaheterkarlsson

Gillar hon smycken är det väl en jättefin present och något man har kvar länge. Hon har iaf en jättefin vän som tänker som du! {#emotions_dlg.flower}

• martstra

När min bästa vän fick barn så gav jag henne ett presentkort på spa där hon själv kunde välja om hon ville ha massage, ansiktsbehandling, fotmassage eller produkter... Det var uppskattatSolig

• Åsasåsa

Tack alla för fina tips! Kul att höra lite från mammor som vet vad man uppskattar första tiden med en liten bebis hemma. Ska tänka lite till, såg en annons från Body Shop om en adventskalender med skönhetsprodukter det kanske skulle vara nåt. Eller en prenumeration av något slag. Men kom gärna med fler tips! Glad

• Åsasåsa
    Bibbidi skrev 2010-11-16 22:21:41 följande:
    Jag visste inte ens att man skulle ge presenter till nyblivna mammor? Jag har aldrig hört talas om detta förut. Det kan väl inte vara så vanligt förekommande eller?Obestämd

Kan du inte köpa någonting som det står "världens bästa mamma" på. Tycker sådana är lite småroliga.Tungan ute
    Nä man brukar ju köpa nåt till barnet men jag tänkte att han kommer få så mycket av alla andra ändå så jag tänkte att jag skulle skämma bort mamman lite ist. Eller så kanske jag bara ska laga en massa mat som hon kan ha som matlådor hemma - man kanske inte är så pigg på att laga mat första tiden?
  • tilj75

om hon är en sån som kommer att få mycket besök så kan du baka fikabröd så har hon nåt att bjuda på

• Rufsas
    martstra skrev 2010-11-16 22:44:44 följande:
    När min bästa vän fick barn så gav jag henne ett presentkort på spa där hon själv kunde välja om hon ville ha massage, ansiktsbehandling, fotmassage eller produkter... Det var uppskattatSolig
    SPA röstar jag också för! Jag köper numera bara present till mamman och inte till barnet. Det är mamman som kämpat i nio månader och bebisen får så mycket saker ändå.
  • annzah

Antingen baka lite eller laga lite matlådor som hon kan ha i frysen, det blir säkert inget direkt överskott på tid första veckorna ;) eller så skulle jag göra ett litet myspaket med lite spa-aktiga grejer, några ansiktsmasker, bpdy scrub, kanske ett doftljus eller två, en flaska vin om hon inte ska amma (long shot!), och så ett presentkort på en god middag och lite kompishäng när det blir läge!

Svar på tråden Present till nybliven mamma