• shopgirl75

Går det träna bort en hängmage??????

Jag har en stor övervikt nu, vilket ger en hängig mage, vilket jag tycker är så HEMSKT!!
    Jag har i tillägg varit igenom två kejsarsnitt och en annan bukoperation, den sista för ett halvt år sedan.

Nu är min fråga, kan man genom att träna magmusklerna strama upp magen och hänget, eller ligger de ändå på insidan och påverkar inte förrän man blivit ordentligt smal?

Jag försöker gå ner i vikt och jag tränar 1-2 ggr i veckan...  inte så väldigt intensivt dock, eftersom jag har en smärtsjukdom som gör att jag inte kan göra allt för hårt...

Jag har så ont av att det blir som ett väck längst ner på magen, där den liksom hänger ner =(((

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Går det träna bort en hängmage??????
  • Madelenn

Jag har också "hängmage", precis som du beskriver, ett väck sen hänger det. känns hemskt,så jag vill gärna med ha rådpå hur man gör och om det går..

• lillan1975

tror det tar väldigt lång tid att få bort.
    ring ett gym å fråga någon instruktör.

• ugly betty

Det ni beskriver verkar ju vara mer ev en hudpåse och det kan man tyvärr inte påverka m träning.

• cloudberry79

Även om jag är smal nu, mitt BMI ligger på 21, så har jag världens hängpåse på magen, från att ha varit överviktig nästan hela livet och sedan varit gravid två gånger. Även om jag har rätt schyssta magmuskler så stramar det inte upp huden och nu när jag är äldre så är ju inte huden lika elastisk och tillbakaformande som den är när man är ung.

If you love me - please don't feed me!
  • LizzyLou

Precis som ugly betty skriver så går inte "hängmagen" att påverka med träning. Huden tar väldigt lång tid på sig att dra sig tillbaka, om den ens gör det.. Men fortsätt att konditionsträna och varva med styrketräning. Men vill du gå ner i vikt ska du främst fokusera på konditionsträningen.

Lycka till! Glad

• shopgirl75

TAck för era svar!
    Jo fortsätter träna oavsett... kroppen mår ju bäst då, hur den än ser ut.....

Svar på tråden Går det träna bort en hängmage??????