• TomKat

Teneriffa - Playa de las Americas eller Los Cristianos?

Alla ni som varit på Tenriffa, vad rekommenderar ni en familj med två vuxna och två barn på 2 och 3 år åka till? Playa de las Americas eller Los Cristianos? Eller är det värt att åka till något av de ställena?

• Svar på tråden Teneriffa - Playa de las Americas eller Los Cristianos?
  • Mary Wollstonecraft

Cristianos! Lugnare och finare, mer genuint. las Americas är ett partyställe, mer eller mindre ständigt översvämmat av fulla britter :)

• TomKat

Tack för ditt svar Mary! Skönt att höra då resorna vi tittat på var billigare till Los Cristianos.

• kmp

Absolut Los Christianos!
    Vi har varit  på Teneriffa fyra gånger, och varje gång har vi bott där. Instämmer helt i vad MaryWollstonecraft säger.
    Skulle man vilja ta sig en titt på las Americas kan man alltid ta en taxi dit, eller hyra en "cykelbil" (vet inte riktigt vad jag skall kalla den... som en droska men man trampar den själv ) och cykla dit på stranpromenaden som går hela vägen.

• TomKat

Tack kmp, vilka/vilket hotell har ni bott på? Vet du om Villa Mandi är bra? Kan du rekommendera något hotell där. har ni haft all inclusive eller äter man hellre på olika restauranger där, är det stort utbud? Många frågor... :)

• Mokie

Vi var i Playa de las Americas i våras och tyckte de var fantastiskt! Upplevde det inte alls som något partyställe. Tvärtemot lugnt och mysigt. Hotellet vi bodde på var toppen, vi  och våra små killar trivdes super. Jag kan verkligen rekommendera, Sunwing resort Fanabe. Grymt. Vi valde all inclusive enbart för att det är så bekvämt att inte behöva ut på stan och jaga ett matställe med två hungriga barn..( Även om det kryllar av restauranger. ) Buffen som fanns på hotellet var jättegod och med olika teman.  

Vi var en vända till Los cristianos och hälsade på svärfar och jag tycker inte att det skiljer sig nämnvärt mellan orterna. Men kanske att vi såg för lite för att bilda oss en ordentlig uppfattning..

Las americas rekommenderar jag varmt! 

♥ ♥ Benjamin 060911 & Douglas 090616 - Mitt livs stora kärlek ♥ ♥
  • Lotten 66

Av dom ställena skulle jag absolut välja Los Cristianos. Tycker det är lugnare o mysigare än Las Americas som känns som ett rent party ställe.

• Lotten 66

Har varit där flera gånger både i januari o februari o alltid haft tur med vädret. Det är som en fin svensk sommar. Man ska dock vara medveten om att det är deras vinter så det kan också vara ostadigt men vi har som sagt haft fint när vi varit där.

• anli00

Som d sas ovan, så kan vädret va ganska ostadigt i jan/feb, men mestadels sol! När d kommr till om man ska välja americas eller cristianos. Har inte så stor betydelse då dessa två nästan hänger iho, visst lite mer fest i americas men beror dock på vart i americs hotellet ligger! Är lugnare vd fanabe, t ett hotell som ligger så långt bort från området las veronicas som ligger i americas, d är party området, var man kan omöjligt sova med d i närheten! Annars är teneriffa en härlig barnvänlig ö! Hoppas ni hittar/hittade nåt!

Svar på tråden Teneriffa - Playa de las Americas eller Los Cristianos?