En elefant balanserade...
...på en liten, liten spindeltråd. Det tyckte den var så intressant, så den gick och hämtade en annan elefant.
Två elefanter balanserade...
Någon som vet hur sången slutar??
...på en liten, liten spindeltråd. Det tyckte den var så intressant, så den gick och hämtade en annan elefant.
Två elefanter balanserade...
Någon som vet hur sången slutar??
När du inte orkar mer
Man sjunger tills man är är less och byter ut sista raden i sista versen till "Men nu fanns det inte någon mera elefant"
Den slutar ta mig fan aldrig! Om man inte hittar på ett slut själv, att tråden går sönder och elefantjävlarna ramlar ner i kokande olja och blir friterade.
(Jo, det är min hat-sång nummer ett.)
Jag brukar låta elefanterna lessna på spindeltråden och gå iväg med följande sång...
"fem elefanter balanserade, på en liten, liten spindeltrå-åd, en tyckte inte det var intressant så hon gick och hängde med en annan elefant"... tills det inte längre finns några elefantskrällen kvar på tråden.
Jobbar på förskola o vi kör ibland sista versen på följande vis.
Fem elefenter balanserade
på en liten liten spindeltråååååd
Det blev så tungt så att tråden brast
och alla elefanter ramla av/ner med ett pladask
Brukar funka finfint eftersom barnen tycker det är skoj att få ramla ihop i en sprattlande liten pöl på golvet.
Tack!
Har just testat och kommentaren var: "Det var bra! Igen... igen... igen..."
När jag var liten satt alla i en ring när vi sjöng den och så fick man agera elefant och fylla på inne i ringen vartefter elefanterna blev fler. När det var slut på barn och alla var elefanter så ropade fröken att tråden gick av, så fick man kasta sig till golvet i en hög. Det var det roligaste inslaget