Ni som har barn med knapp eller peg!
Jag har en liten flicka som var liten när hon föddes (2 kg) och har legat på den nedersta kurvan sedan dess. Vid ett halvår började hon krångla med maten och åt bara pyttelite, har också haft problem med kväljande, kräkningar, mjölkallergi.... Detta fortsatte tills hon blev ett år då fick hon nässond. Det har gått bra att ge nutramigen via den men hon är ganska kväljig fortfarande och kräks en del.
Nu har det dock beslutats att hon ska få knapp eller peg. Vi har inte fått särskilt mycket information och vad jag än frågar om så ska vi få vet det dagen före operation... Nu är det bara en vecka kvar och jag börjar bli riktigt nervös och vänder mig då till er som verkar vara proffs på det här. Har läst en hel del i "matvägran på riktigt tråden" och tycker ni har svar på massor. Så nu undrar jag, varför kan man inte före operation få veta om det blir peg eller knapp, vad är fördelarna/nackdelarna med respektive? Hur länge tar operationen? Hur länge blev ni kvar på sjukhuset efteråt? Hur har det gått efteråt, är ni nöjda? Är det någon som t om har fått tagit bort knappen för att erat barn har blivit storätare?? Så mycket frågor, hoppas hoppas några orkar svara! Tack på förhand! Snart en knappbarnsmamma...