• Halkatla

Barn som önskar sig konstiga saker i julklapp

Är jag den enda som har barn som önskar sig konstiga saker i julklapp? Sjuåringen är väl rätt "normal", och önskar sig leksaker, böcker, kläder, spel, pyssel och allt möjligt. Men nioåringen har följande på önskelistan:

Keso
    En bikini
    Babybel-ost
    Att vi får revbensspjäll till middag

Punkt.

Jag är å ena sidan väldigt glad över att hon inte önskar sig en massa skräp, men i praktiken så känns det ju som om hon inte önskar sig julklappar alls. Och det förbryllar mig.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Svar på tråden Barn som önskar sig konstiga saker i julklapp
  • canmamma

Femåringen vill så gärna ha en flugsmälla. Jag hade inte en susning om att han saknade en sådan så pass mycket.

• oktoberbarn2006

min dotter vill ha en lady gaga tårta på sitt födelsedagkalas!

• Halkatla

Härliga grejer! En flugsmälla är ju åtminstone lätt att fixa. Och rosa, om det innbär att allt rosa är OK. Lady Gaga-tårta däremot...

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Bevabus

Hahahaha vilken underbar tråd

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Zäta

När jag var liten så hade jag alltid 1 sak på toppen av min önskelista till jul och födelsedagar:

En back dricka som jag fick ha på mitt rum och dricka hur mycket jag ville från.

Dessvärre fick jag aldrig det :((

Min lillebror önskade sig med en specifik grej:

"Lillaffärn" med allt godis i. Men han kunde inte stava så det blev Lila fan.

• Fröken Lilo

Hahaha, fantastiskt! Jag var nog också rätt udda när jag var liten, ville ha en jordglobslampa och ett gökur, haha. dock önskade jag mig även de obligatoriska leksakerna. Skrattande

• Bevabus
    Zäta skrev 2010-11-17 15:36:49 följande:
    När jag var liten så hade jag alltid 1 sak på toppen av min önskelista till jul och födelsedagar:

En back dricka som jag fick ha på mitt rum och dricka hur mycket jag ville från.

Dessvärre fick jag aldrig det :((

Min lillebror önskade sig med en specifik grej:

"Lillaffärn" med allt godis i. Men han kunde inte stava så det blev Lila fan.

Hahaha! Som när min lillasyster skulle skriva om när vi såg Joe Labero... "Jolla Bero"

(Sorry att jag blev lite OT nu )
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
Svar på tråden Barn som önskar sig konstiga saker i julklapp