• LadyCharlotte

Reseförsäkring - USA

Höll på att baxna..
    Jag och min son ska till USA över jul och nyår. Det är tänkt att vi ska vara borta i 2 mån ( ca 60dagar +/-)
    Har en hemförsäkring som täcker 45 dagar..De övriga 15 dagarna får jag betala extra

3600kr

Detta var hos Folksam..

Finns ngn annan billigare försäkring..

Jag har flyttat men försäkringen gäller tydligen iaf i 45 dagar ..Då jag åker innan 31 dec då bostadsförsäkringen "går ut".

TIPS; RÅD emottages tacksamt
    Har inte råd med den summan..Vilket tjuveri!

• Svar på tråden Reseförsäkring - USA
  • Vics

reseförsäkring via resebyrån? korta resor täcks ju ofta av hemförsäkringen men efter 45 dar så....kan ju aldrig kosta 3600 om du tar en försäkring där du köpt resan..eller?

• LadyCharlotte
    Vics skrev 2010-11-17 15:32:57 följande:

reseförsäkring via resebyrån? korta resor täcks ju ofta av hemförsäkringen men efter 45 dar så....kan ju aldrig kosta 3600 om du tar en försäkring där du köpt resan..eller?

Har ännu inte bokat biljett utan önskar ha allt i ordning innan jag gör det.
    Kommer troligtvis flyga med SAS..Om jag hittar bra bilett =0)
  • Vics

okej men kolla med dom då så tror jag du kommer billigare undan...kanske bara lösa en för den tiden som överstiger hemföräskringens dagar?

kan finnas andra bolag som ligger bra i pris också än sas menar jag ;)

• Tow2Mater

Man brukar kunna forlänga skyddet i hemforskringen (upp till 6 mån eller ett år )for bara en mindre avgift.

• Virriga Vera

Vi tar alltid en extra reseförsäkring genom Europeiska då den täcker upp där hemförsäkringen inte täcker.

• LadyCharlotte
    Tow2Mater skrev 2010-11-17 17:10:33 följande:
    Man brukar kunna forlänga skyddet i hemforskringen (upp till 6 mån eller ett år )for bara en mindre avgift.
    Ja det var det jag sökte men nej sade hon. Tyckte att 3600kr var rena rövarpriset för 2 veckor...
  • LadyCharlotte
    Virriga Vera skrev 2010-11-17 17:12:06 följande:
    Vi tar alltid en extra reseförsäkring genom Europeiska då den täcker upp där hemförsäkringen inte täcker.
    Minns du på ett ungefär vad det kostar? =0)
    Var inne där men har aldrig hört talas om dem
  • Tow2Mater
    LadyCharlotte skrev 2010-11-17 18:14:50 följande:
    Ja det var det jag sökte men nej sade hon. Tyckte att 3600kr var rena rövarpriset för 2 veckor...
    Det verkar inte vettigt. Enligt Folksams hemsida kostar en forsäkring for boende utomlands minst 1 år i USA (Utlandsforsäkring) ca 3800 kr per år, om jag tolkar det rätt:
     www.folksam.se/forsakringar/reseforsakring/utlandsforsakring/1.73714

Ring igen och se vad de ger for pris for en Reseforsäkring, i två veckor:
    www.folksam.se/forsakringar/reseforsakring/reseforsakring/1.73927

Någon måste ha missforstått.
  • Virriga Vera
    LadyCharlotte skrev 2010-11-17 18:15:31 följande:
    Minns du på ett ungefär vad det kostar? =0)
    Var inne där men har aldrig hört talas om dem
    Har för mig att de tar % av biljettpriset, du kan läsa exakt vad priset blir beroende på vilken försäkring du tecknar. De är stora och bl.a Ticket säljer deras reseförsäkringar.
  • magelita80

Om du bokar via europeiska ska du ha reseförsäkring smart alt. smart plus och då ingår även bagageskydd.
     På deras hemsida kan du fylla i from när och hur många dagar och få fram ett pris. Är du lite osäker kan du ringa deras kundtjänst ocgh de kan isf. hjälpa dig att välja rätt försäkring.

Svar på tråden Reseförsäkring - USA