• Anonym (Rädd)

Körtel på halsen

Jag har en svullen körtel på halsen som jag haft ett bra tag.
    Det är som en ärta som man kan rulla på ena sidan av halsen.
    Vet att mina barn haft så men att det försvunnit och att det varit av en förkylning. Men kan man misstänka något allvarligt när man som vuxen får det?
    Har någon haft så eller vet något om det.
    Snälla svara jag känner mig rädd!

• Svar på tråden Körtel på halsen
  • MyDignity

Du kan ha fått inflammation i en spottkörtel, eller stenar däri, det kan vara en fettknöl, en infektion i en visdomstand... Det är svårt att veta eftersom du inte skriver om det gör ont.
    Jag tycker att DET LÅTER INTE ALLS SOM NÅGOT ALLVARLIGT!

Råder dig till att gå til VC för att kolla upp det & få kontroll på din rädsla!
    Lycka till!

• Anonym (Rädd)

Tack för svaret MyDignity.
    Det ömmar lite på körteln, men kan lika gärna vara för att jag suttit och klämmt på den hela dagen.
    Skulle gärna gå och kolla upp den men skäms och tycker att jag går till läkaren för minsta lilla. Var där för ca 1 år sedan för trötthet och svettningar. Men de hittade inget. Vet ej hur ofta andra går.

• Anonym (Rädd)

Någon fler som vet något?

• MyDignity

Oj, oj , oj gumman!
    Jag går till läkaren ca en gång i månaden! Inte för att jag är hypokondrier utan för att jag är just sjuk.
    Du behöver inte oroa dig för att vara där för ofta, det är det de är till för!
    Bättre en gång för mycket än en gång för lite!

• Tvillingar71

Är det i samband med en infektion svullnar oftast lymfkörtlarna upp lite och är inget farligt.
    Att den rullar är bara bra, det är när den sitter fast som det kan vara dax att kolla upp det.
    Jag vår alltid svullna körtlar på halsen när jag är förkyld m.m

Men är du orolig gå till läkarn inget att skämmas för.
    Lycka till!

Svar på tråden Körtel på halsen