• Maddsutt

Jag har en spricka vid slidan - kan jag använda aloe vera??

Jag har en spricka vid slidan, nästan en centimeter. Orsaken är att jag har haft svamp och kliat så mycket!!

Kan jag använda aloe vera på det öppna såret?? 

• Svar på tråden Jag har en spricka vid slidan - kan jag använda aloe vera??
  • Saian

Ooo ajj! Vet inte om aloe vera men annars så finns det intim-gel på apoteket. Det är svalkande och svider definitivt inte så det rekommenderar jag starkt.

• Maddsutt

okej.. tack!! nu idag har jag använt olja.. och det känns skönt.. men jag vill påskynda läkningen =)

• Kallebus

Jag tar barnängens zinksalva.
    Lite kladdigt men den sitter kvar länge.
    Läker absolut snabbare och det svider inte.

• Saian

Okej, med risk för att låta lite sunkig så försök att va utan trosor o byxor så mycket du kan när du är hemma. Om du fryser så lägg en filt över. Luft är väldigt bra. Oljan var nog en smart grej!

• modestyonly

Jag använder Aloe till allt, det är läkande och inte skadligt! Jag blandar det med olja om jag ska ha det i underlivet!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • Saian
    Kallebus skrev 2010-11-17 21:47:37 följande:
    Jag tar barnängens zinksalva.
    Lite kladdigt men den sitter kvar länge.
    Läker absolut snabbare och det svider inte.
    Ooo smart!
  • Maddsutt

tack!! ja jag sitter med en lång tröja nästan hela tiden, och luftar så mycket jag kan..

okej, ja då ska jag blanda oljan och aloe vera inatt, och så kanske köpa zinksalvan imon, och så turas jag och se vad som verkar bäst =) 

• IsDimma

Jag brukar smörja på lite aloe veragel där nere när jag får småsprickor. Det fungerar toppen så det skulle nog fungera på dig med. På mig blir det lite varmt precis när jag snörjt men det går över fort.

• Red Velvet

Jag har aloe vera och jag frågade om den och man får ha den i underlivet.

Svar på tråden Jag har en spricka vid slidan - kan jag använda aloe vera??