• klumpfh

Tema 1920-talet på nyår, hjälp!?

På nyår ska vi ha tema 1920. :) Sitter nu å klurar på hur man kan duka i denna stil, något tips på välkomst drink och nån litet tidstypiskt snacks kanske? :)

Dela gärna med er av tips! :D:D

• Svar på tråden Tema 1920-talet på nyår, hjälp!?
  • Linda1976

Ingen aning - men jag är avundsjuk

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Halkatla

Oj, det glada 20-talet. Min första tanke var faktiskt att ställa ut cigarrettställ på borden och röka inomhus med munstycke, men nånting säger mig att det inte var den typen av tidstypiska tips du tänkte på... Skrattande

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Linda1976

Du får kolla på Boardwalk empire, och kolla vad de äter. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • klumpfh
    Halkatla skrev 2010-11-17 22:12:29 följande:
    Oj, det glada 20-talet. Min första tanke var faktiskt att ställa ut cigarrettställ på borden och röka inomhus med munstycke, men nånting säger mig att det inte var den typen av tidstypiska tips du tänkte på... Skrattande
    haha. :P kommer ha barn här så:P haha nej passar sig inte riktigt till denna nyår. hade det vart barnfritt visst;)
  • Miss Cee

www.croppingcooks.com/1920s_food.htm

(hittade bara amerikanska länkar)

Italiensk mat och kinesisk mat började bli populärt. Folk började laga pasta hemma.
    Vegetariska alternativ började komma.
    Ceasar sallad blev populärt (och andra sallader)
    frukt (konserverad!) och glass till givetvis.

Coctailtilltugg i mängder är ju också givet om du kommer köra på "Lönn-krog" stilen..

• Miss Cee

(Fortfarande usa...)

Mjölkchoklad blev populärt så köp det till barnen :) KOmplettera med färdigskivat bröd (det kom på 20-talet) med jordnötssmör på ;)

• klumpfh

Någon mer som har idéer och tips?:)

Svar på tråden Tema 1920-talet på nyår, hjälp!?