• Anonym (hh)

Nyopererad -orkar inte mer. Ont, obekvämt osv...

Äntligen (!) har jag blivit opererad för min Hyperhidros (överdriven svettning, i mitt fall i armhålorna). Operationen gjordes i förrgår.

Nu mår jag skit, det gör ont -men bara i ena armhålan. Spänner, svider och drar, värker ut i hela axeln. Förbandet lossnar hela tiden, så det är öppet rätt in till såret. Som hjälp för smärtan har jag fått vanliga Alvedon.. Jag mår illa och fryser. Har tagit temp med har bara 37,7 så ingen direkt feber.

Känns så skönt att det är fixat nu, men hade nog inte förstått hur jobbigt det faktiskt skulle bli. Är lite orolig med för värken, som ju faktiskt bara sitter på ena sidan. Tror ni att det ska vara så, eller kan det redan vara nån infektion på g?

• Svar på tråden Nyopererad -orkar inte mer. Ont, obekvämt osv...
  • ingvild01

Det du måste göra är att ringa till sjukhuset där du har gjort op och fråga läkaren om det ska vara så!

• Anonym (hh)
    ingvild01 skrev 2010-11-18 07:21:17 följande:
    Det du måste göra är att ringa till sjukhuset där du har gjort op och fråga läkaren om det ska vara så!
    ska dit i morgon, så får väl stå ut till dess. har nu ännu mer ont på ena sidan
  • Anonym

Tänk på att du måste ta tempen när du inte har alvedon i kroppen. Alvedon är feberdämpande, så för att verkligen se om du har feber måste du ta den när du inte har alvedon kvar i kroppen. 

Lycka till 

• Anonym (hh)
    Anonym skrev 2010-11-18 09:48:02 följande:
    Tänk på att du måste ta tempen när du inte har alvedon i kroppen. Alvedon är feberdämpande, så för att verkligen se om du har feber måste du ta den när du inte har alvedon kvar i kroppen. 

Lycka till 
    Tack! Jo, så har jag gjort -tagit tempen före. Har hur som helst skippat Alvedonen just nu, känns inte som den gör så stor skillnad ändå...
  • Maddisen80

När jag har 37,7 så har jag lite feber, hoppas att de löser sig ,du få berätta hur de går sen.

• Buspojkarna

illamående kan man bli som följd av narkosen. Och att ha lite höjd teemp är också vanligt.

Min man har också problem med svettning, men på honom fungerar botox så han går och sprutar sig 2 ggr per år.

• Anonym (hh)
    Buspojkarna skrev 2010-11-19 08:19:59 följande:
    illamående kan man bli som följd av narkosen. Och att ha lite höjd teemp är också vanligt.

Min man har också problem med svettning, men på honom fungerar botox så han går och sprutar sig 2 ggr per år.
    För mig har dessvärre Botox inte fungerat. Har provat vid 4 tillfällen.

Sövdes inte ner, operationen gjordes med lokalbedövning (usch och fy, gör jag aldrig om... den tog inte ordentligt först.... AJAJAJ! :S)

Jag mår hur som helst bättre nu. Omläggningarna sitter dock skitkasst, lossnar hela tiden. Har lite ont och är blå på underarmarna. En sköterska sa att det kunde blivit nån liten blödning under huden. Var dock inte farligt så länge det ej var hårt och jag inte fick hög feber.
  • aterixens

Jag ser att detta är en gammal tråd men jag skulle så gärna vilja veta mer om din operation. Jag lider själv av hyperhidros i armhålorna och funderar på att göra en operation. Jag har fått botox några gånger men effekten varar inte särskilt länge. Jag undrar om du är nöjd med operationen? Om du har fått någon kompensatorisk svettning? Och om det är väldigt synliga och stora ärr? Skulle du rekommendera operationen till andra?

Hyperhidros är en väldigt jobbig sjukdom och de som inte har det verkar inte förstå hur tufft det är. Jag önskar att det kommer finnas mer förståelse för sjukdomen i framtiden och mer utvecklade metoder för att behandla sjukdomen. Tänker på mina barn som säkert har ärvt det här från mig. Jag själv har ärvt det från min mamma.

Svar på tråden Nyopererad -orkar inte mer. Ont, obekvämt osv...