• ahhhaa

Diarré = vilken välling?

Min 8,5 mån dotter har en hemsk diarre, som vatten. Äter mild fullkornsvälling, vilken ska jag ge istället?

• Svar på tråden Diarré = vilken välling?
  • ahhhaa

är det verkligen majsvälling? inte risvälling?

• fru bengtsson

Vi har gett majsvälling till vår dotter när hon varit dålig i magen och det har varit bra iaf.

• Nyström

japp majsvälingen har varit super till Anton med...

• ahhhaa

Hon har precis ätit en hel flaska majsvälling, får se vilken verkan det har.

Hur lång tid tar det innan det blir bättre? Vet ej varför hon är dålig, misstänker tänderna där uppe...gnager på allt i hennes väg, tom kartonger, skor m.m

• biguv

Jag köpte också majsvälling idag för dottern har diarré, läste på förpackningarna och risvälling hade samma text som majsvälling (ung. mildare för magen, kan användas vid diarré) så det borde nog funka med vilken som.

• nikon

majsvälling eller risvälling går bra. Båda har en stoppande effekt, så ta den av dem som din dotter tycker om bäst.

OT. Jag har upptäckt att det är lättare att hitta majsvälling än risvälling i affärerna.

• ahhhaa

ja dom hade inte risvällingen i våra affärer!

• Tessiie

Du kan även prova att ge henne blåbärspuré

• Tin o Trolls mamma

Vi gav risvälling eftersom sonen verkade vara överkänslig mot majs. Blåbärspuré är ju en klassiker! För en del är morot stoppande också.

Ekorren.

Svar på tråden Diarré = vilken välling?