• Anonym (irriterad)

Börja snusa vid 28-års ålder?

Igår sa min sambo att han funderade på att börja snusa! Jag var arg/irriterad/upprörd och sa precis vad jag tyckte om det: att det är fullständigt idiotiskt!

Han kontrade med att "men jag har ju snusat förr". Jamen vad fan ska man börja igen för när man har lyckats sluta, två gånger dessutom? Det var minst 6 år sen han snusade och han har inte gjort det så länge vi har varit tillsammans.

Hans motivering var att det är avslappnande. Om man inte kan slappna av på andra sätt än med snus så kanske man borde göra nåt åt det.

Han vet precis vad jag tycker om tobak, rökning som snusing. Själv hatar han rökning och har sagt att han aldrig skulle kunna vara tillsammans med en rökare.

Är det inte sjukt onödigt att börja snusa som 28-åring efter minst 6 års uppehåll?

Vi har inte pratat nåt mer om det sen igår... borde jag ta upp det igen? Han kanske mår dåligt? Eller så var det bara en dum grej som "slapp ur" honom. 

• Svar på tråden Börja snusa vid 28-års ålder?
  • Anonym

Låt honom gör som han känner för. Det är faktiskt en härlig känsla att snusa, snusar själv (är tjej) och jag har bestämt mig för att sluta när jag blir gravid och sen börja igen :) Hellre det än rökning tycker jag

• Pickeli

Ja det är väl klart det är idiotiskt både hälsomässigt och rent ekonomiskt.

jag har också stunder då jag vill börja snusa igen för att det är så jävla härligt, men det är båda farigt och förbannat dyrt så det är klart att jag inte börjar igen!

han är ju en vuxen människa och gö som han vill, tycker han att det är värt det så är det väl upp tillhonom sålänge du slipper betala för hans snus!

Google it!
  • Anonym (irriterad)

ja jo klart han får göra som han vill. antar att jag bör be om ursäkt för mitt lilla "utbrott". men det kom bara så oväntat och jag vart så förvånad. den kille jag känner är ingen snusare, jag trodde han hade "vuxit ifrån det". men ja det är väl hans val. och han vet ju vad jag tycker så det är väl upp till honom om han vill ta hänsyn till det eller inte.

• Anonym

Jag har en gammal granne som hade en dotter som var narkoman, jonn bodde ihop med en fd narkoman och jobbade med att ta hand om narkomaner. Hon hatade allt va droger hette. Kunde inte se ett majablad på bild utan att gå igång.
    När hon var strax över 40 började hon med droger

Det om nått är vansinne. Sen kan jag förstå din sambo. Jag slutade röka för över 2 år sedan och skulle gärna börja igen av samma orsak. Det är lugnade. Helt underbart. Men jag skiter i det för ekonomins skull. Önskar jag bara kunde röka som blossen som behövdes

• JeanneDArc

Han kanske mår dåligt eller är stressad av något särskilt just nu. Det är då jag brukar falla tillbaka till nikotinet iaf. Försök snacka med honom och höra hur det är med honom och om det är nåt du kan hjälpa till med typ. Han kanske slängde det ur sig lite som en pik om att allt inte är riktigt ok just nu.

• teha

Han kanske inte menade det riktigt på allvar. Kanske bara något sug han fick just då. Min man snusade när jag träffade honom för 15 år sedan. När jag blev gravid slutade han snusa pga att han hade bröstsmärtor och det var för 7 år sedan, sedan dess har han inte tagit en snus. Men han kan ibland säga att han vill börja igen, att han saknar det just för att det var så avslappnande och gott. Men så säger han bara när suget blir lite för stort och han vet att det vore dumt att börja igen då ekonomin blir ännu sämre än vad den redan är.

****Filippa född maj-03 och Vilmer född mars-09. Nr 3 beräknad till Feb-11****
Svar på tråden Börja snusa vid 28-års ålder?