Anonym skrev 2010-11-22 17:21:02 följande:
Tyvärr känner jag igen mig att min mamma med favorisera min äldre syskon. När min syster gifte sig så var de så stort, men när jag nyligen gjorde de så skulle de tystas ner för vårt var finare än min systers. Och då var de bara vi som var märkvärdiga och skulle synas. Bara för vi hade råd att ha finare bröllop och vi valde att ha vårt drömbröllop så är väl vårt bröllop lika viktigt me nej inte alls. Min syster som (tyvärr) var min brudtärna hoppade på oss för att vi ansåg att vårt bröllop var en så stor grej, men så klart var de en stor grej för oss!!!
Min syster har fått tre barn,och som mammar gullar och köper söker till höger och vänster. Och både jag och min man har förståt att min mamma kommer knappast göra de för våra barn, vi har faktiskt insett att de kommer inte och hända, bara för oss att inse fakta.
Jag kommer till och med ihåg när jag var 13 år och skulle få min första BH (fast jag borde har fått en redan vid 12 års ålder då jag behövde en) så var min syster med (och hon är 4 år äldre och har typ A kupa) och de skulle då daltas med min syster när jag skulle handla förde var synd om min syster för hon inte hade några bröst!!! När jag vill prova puch up så sa mamma nej de får du inte, men som tur var mormor med och sa klart hon ska få, hon får prova vilka hon vill och köpa den hon vill, XX(stora systerns namn) känslor får stå till sidan idag.
När Min storasyster flyttade hemifrån så köpte min mamma massa inflyttningspresenter och gav henne alla extra grejer dem hade hemma men när jag flyttade hemifrån fick jag ingenting och jag har heler aldrig fått en enda inflyttningspresent någonsin.
Min mamma ringer min syster varje eler varanan dag men mig ringer mamma bara när hon vill något. När jga tex flyttade hemifrån och flyttade för att plugga till en storstad så kunde de gå månader innan min mamma ringde mig...men min syster som bor i samma ort och i som är en småstad pratas varje eller varanan dag. Men nu påstår min mamma att hon bara ringer så ofta pga barnbarnen (men de var samma sak innan dem kom till).
Nu råkar jag vara den smarta i familjen som satsat på utbildning och kärriär och har därför de gott ställt och ett tryggt förhållande och detta gör min syster avundsjuk (vilken hon har erkänt en gång), medans min syster har 3 barn, inget fast jobb, gift men en man hon inte älskar och dålig ekonomi...
Tyvärr finns de inget att göra åt, jag har sjäv många gånger frågat mig vad jag gjort för fel (jag var den som var duktig i skolan av oss barn). Visst jag valde min egen väg...Men jag har insett att min mamma är en egoist och min syster ärvt de ifrån henne och de finns inget man kan göra för att dem ska se utanför sin bubbla. De enda är att du är bättre och du är (tror mig) starkare utan dem.
Styrkekramar
Suck, att föräldrar ska få bete sig så! Att de inte tänker längre!
Själv är jag tvärtom, jag är den de tycker bäst om men jag är inte bortskämd, tvärtom, eftersom jag är duktig å kan så får jag klara mig själv. fast jag vet att de är mest stolt över mig. jag är yngst o var väldigt svår att få, det tog dem tio år att få "mig". Men min syster sitter där med skulder, inget jobb ingen utbildning, blev på smällen när hon var 19. Hon får skjuts dagligen av mina föräldrar o massa extra hjälp. å saker. pengar.
Själv lever jag snålt, men är stolt, klarar mig själv å har tagit körkort, tagit tag i min ekonomi.
Mina föräldrar älskar mig, men de behöver inte ge mig saker för det.
Nej, jag har inga barn men lever i ett gott förhållande.