• little mommy

fler som känt riktigt hårda sparkar?

Jag är i vecka 29 och detta är mitt andra barn. 

mitt första barn var väldigt lugn och sparka aldrig hårt.(5 år sen)

men denna gången med denna tjej hon sparkar så förbaskat hårt att man knappt kan andas och rev benen känns som dom kröker sig. sjukt hårt, nästan så hårt att det inte känns "normalt" men dom kan väll inte skada en antar jag. kroppen e gjord för det även om det är super jobbigt stundvis.

Några fler som oxå upplevt dunder sparkar? 
    några som fått verkliga skador av sparkarna? 

• Svar på tråden fler som känt riktigt hårda sparkar?
  • Christel83

Min pojke får inte riktiga fullträffar emellanåt! Mycket ut mot sidan känns lite som att magen eller livmodern kommer att spricka! se ibland känns det som om han sträcker på sig så att han trycker upp revbenen :)

• little mommy
    Christel83 skrev 2010-11-18 11:19:32 följande:
    Min pojke får inte riktiga fullträffar emellanåt! Mycket ut mot sidan känns lite som att magen eller livmodern kommer att spricka! se ibland känns det som om han sträcker på sig så att han trycker upp revbenen :)
    Ja det låter väldigt bekant, just det där med att trycka upp rev benen :-P
  • Pickeli

Ja du.. jag är bara i v 26 och min bebbe i magen har hållt på sparka sönder mig inormbords i flera veckor nu. Blir bara värre och värre!! Längtar inte tills h*n blir starkare, för då åker garanterat ett revben av! Dessutom är det inte kickar bara då och då utan h*nhar hyfset att sova på natten men vara vaken HELA dagen, speciellt vid middagstid är det gymnastik i magen. Jättekul när man håller på kräkas i maten av en spark!

Mjukdelarna är det nog ingen fara med dock!

Google it!
  • little mommy
    Pickeli skrev 2010-11-18 11:26:03 följande:
    Ja du.. jag är bara i v 26 och min bebbe i magen har hållt på sparka sönder mig inormbords i flera veckor nu. Blir bara värre och värre!! Längtar inte tills h*n blir starkare, för då åker garanterat ett revben av! Dessutom är det inte kickar bara då och då utan h*nhar hyfset att sova på natten men vara vaken HELA dagen, speciellt vid middagstid är det gymnastik i magen. Jättekul när man håller på kräkas i maten av en spark!

Mjukdelarna är det nog ingen fara med dock!
    ja låter som din bebis e lika busig som min tjej, jag tror denna lilla tjej sover inte alls :-S hon e vaken jämt och kickar, lägger man handen på magen 5sek senare kickar hon definitivt. och precis som din varit full rulle i veckor, hur ska det bli när man börjar närma sig vecka 36-37 tro?
  • MammaTillOliver

haha min bebis kan få för sig att kicka riktigt hårt i midjan..
    de kommer vanliga sparkar eller slag och sen rätt va det är så kommer en jättespark som bänder ut hela huden. ser sjukt kul ut =)
    Jag är i vecka 31

• Pickeli
    little mommy skrev 2010-11-18 11:32:37 följande:
    ja låter som din bebis e lika busig som min tjej, jag tror denna lilla tjej sover inte alls :-S hon e vaken jämt och kickar, lägger man handen på magen 5sek senare kickar hon definitivt. och precis som din varit full rulle i veckor, hur ska det bli när man börjar närma sig vecka 36-37 tro?
    Ja samma här, man får alltid en kick om man känner :) Förutom på natten då är det lugnt, det är ju bra inför födelsen dock! :)
    Google it!
  • Flower008

Ja jag känner igen det där med att bebisen vill envisas o trycka sej upp mot revbenen, vilket känns mkt jobbigt. Men för mej så har ingen spark gjort ont..är i vecka 31. Den vill mest sparka mot sidorna. Och jag tror att det är med rumpan som den trycker mot revbenen..och då kan det kännas jobbigt att andas tycker jag.

• Mela78

Jag upplevde det lite lättare med de hårda sparkarna när bebis i magen hade vuxit till sig så pass att började bli lite mer trångt. Då fick de inte lika mycket kraft i sparkarna. Glad

• Petra123

Skador nej, men tappat andan gjorde jag nästan ibland. Denna gången verkar det vara en vilde igen :)

• Natalej

Jag har hört (alltså, det kan vara ren myt) att det finns få fall där fostret sparkar av ett revben. Är dock inte säker, som sagt. Men är detta sant så blir man ju lite orolig 

Svar på tråden fler som känt riktigt hårda sparkar?