• KIKI58

arbetsintyg

Har ni intyg på alla era jobb?
    jag saknar 2,där jag aldrig begärde,eftersom jag blev osams med arb.givarna,o sagt upp mej i ren ilska.

(dumt jag vet)   men kanske man kan skriva in jobben i ´cvn iaf?

• Svar på tråden arbetsintyg
  • Hallonmun

menara du arbetintyg iform av vad du tjänat, frånvaro mm,. så behöver man ju inte ha sånt med föra tt skriva in ett jobb i CV, anställningsbevis däremot får man ju ha, för att visa att man haft en anställning.

Google is my friend ♥
  • KIKI58

menar intyg som bevisar var och hur länge man jobbat+ev.bedömning av ens insatser.
    ett bevis att man job bat där helt enkelt.

• Hallonmun

Men anställningsbevis skriver man ju undr när man börjar ett nytt jobb. Det har jag aldrig fått i efterhand. Arbetsbetyg där man får utlåtande är ju inget måste.

• EmelieBergh

Du kan självklart skriva in jobben i ditt CV, de flesta arbetsgivare begär oftast högst 2 referenser som dom ringer till vid en ev. anställning.

• VärldensbästaH
    KIKI58 skrev 2010-11-18 17:38:10 följande:
    menar intyg som bevisar var och hur länge man jobbat+ev.bedömning av ens insatser.
    ett bevis att man job bat där helt enkelt.
    Det beror på hur länge du arbetat på ställena, är det under 6 månader har du endast rätt att begära ett intyg med datum osv.  Var det mer än 6 månader har du också rätt till en bedömning av insatser från arbetsgivaren.
  • VärldensbästaH
    VärldensbästaH skrev 2010-11-20 16:18:34 följande:
    Det beror på hur länge du arbetat på ställena, är det under 6 månader har du endast rätt att begära ett intyg med datum osv.  Var det mer än 6 månader har du också rätt till en bedömning av insatser från arbetsgivaren.
    Postade lite för fort självklart kan du skriva med dom i CV:n ändå!
Svar på tråden arbetsintyg