• Pia och Elna

Finaste fejkgranen?

Jag har letat men hittar inga fina plastgranar. Jag är beredd att betala mer om jag hittar en riktigt fin. Jag har kollat på Plantagen, Rusta, K-rauta hittills.

Jag har sett riktigt fina bl.a. på en mässa men trodde de skulle vara lätta att få tag på så jag kollade inte upp varifrån de kom.

Någon som har några tips?

• Svar på tråden Finaste fejkgranen?
  • eec82

vet inte var du bor men köpte en på NK i STHLM i början av månaden. Kostade dock 3500:- men så fin. Kommer från konstväxter, men leverantören heter Mr Plant.

• Pia och Elna
    eec82 skrev 2010-11-18 15:02:24 följande:
    vet inte var du bor men köpte en på NK i STHLM i början av månaden. Kostade dock 3500:- men så fin. Kommer från konstväxter, men leverantören heter Mr Plant.
    Ok ja jag bor i Göteborg men åker ju till Stockholm då och då. Får kolla NK i Göteborg tack för tipset. 3 500 kr kan det ju vara värt med tanke på att man annars köper en varje år.
  • eec82
    Pia och Elna skrev 2010-11-18 15:25:13 följande:
    Ok ja jag bor i Göteborg men åker ju till Stockholm då och då. Får kolla NK i Göteborg tack för tipset. 3 500 kr kan det ju vara värt med tanke på att man annars köper en varje år.

jo jag ressonerade så med. =) 

Denna var det. Svårt bild att de men ser ut som riktiga barr iaf. =)

• Pia och Elna
    eec82 skrev 2010-11-18 17:16:12 följande:

jo jag ressonerade så med. =) 

Denna var det. Svårt bild att de men ser ut som riktiga barr iaf. =)

Den ser jättefin ut på bilden
  • eec82

mm tycker den e finare i verkligheten. Men sen fanns de två andra som var superfina med å billigare liknade "vanlig" gran, men de skulle grenarna inte orka med en belysning med ljus utan bara som små lampor vilket inte är "jul" för mig, så de blev denna liknar en kungsgran lite.

Hoppas du hittar, gå in på www.mrplant.se så kankse de finns fler inköpsställen å någon där du bor. =)

• Ulf Harrys Farsa

tjackade en på Rusta för 299:- , den ligger i kartongen fortfarande men jag antar att den är sjukt ful ;)

• Pia och Elna
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-11-20 08:24:44 följande:
    tjackade en på Rusta för 299:- , den ligger i kartongen fortfarande men jag antar att den är sjukt ful ;)
    Det beror väl på vilka ambitioner man har med sitt julpynt. Jag är hemmafru och har julpyntandet som mitt projekt när jag saknar att jobba
  • happy 78
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-11-20 08:24:44 följande:
  • Ulf Harrys Farsa

Vår blir säkert fin med glitter & kulor från ÖoB ;)

10-pack röda kulor - 25:- (tror jag det var) 30 kulor ska nog dölja den kinesiska plastgranen ;)

• Pia och Elna

NK Göteborg hade bara en från Sia som var sådär och kostade över 5000 kr så jag får leta vidare vill ju gärna se den innan jag köper den.

• Veritaslux

Hmmm, jag som kunde tänka mig en gran i år (vi firar aldrig jul hemma men jag kan tycka det vore mysigt att ha lite pynt dagarna innan och efter i alla fall...). Men det verkar inte finnas något mellanting i pris. Antingen väldigt billigt och plastigt eller svindyrt. Flera tusen för en gran var lite väl att ta i. Obestämd 

Men tack för tipsen! Om någon hittar något okej för en sisådär max 1000 så tipsa gärna!

Svar på tråden Finaste fejkgranen?