• elektra1

Ni som kan inredning/renovering.. Tips.

Hej.

Har köpt hus, som vi får tillträde till i januari.  Tar gärna emot lite förslag på vad man kan göra med garderoberna i hallen. Ska man låte dem vara som de är, eller måla, eller betsa dem ljusa? Tapeten i hallen ska vara kvar.

Likaså hörnskåpet i köket, det furufärgade. Ska man måla det?

Och dörren i vardagsrummet, vad kan man göra åt den? Måla?

Kom gärna med förslag vad ni skulle gjort.

http://www.familjeliv.se/Hem/elektra1/galleri.php?cur_album=Nya huset

mvh

• Svar på tråden Ni som kan inredning/renovering.. Tips.
  • artax

tipsar dig om www.styleroom.se där finns det mååånga duktiga.. :)

Garderoberna i hallen hade jag bytt luckor på!
    Dörren till vardagsrummet hade jag nog bara krokat bort och ställt undan, om ni behöver den målat vit.
    Skåpet i köket hade jag målat det oxå... jag gillar inte furu.. .;) 

• elektra1
    artax skrev 2010-11-18 13:33:30 följande:
    tipsar dig om www.styleroom.se där finns det mååånga duktiga.. :)

Garderoberna i hallen hade jag bytt luckor på!
    Dörren till vardagsrummet hade jag nog bara krokat bort och ställt undan, om ni behöver den målat vit.
    Skåpet i köket hade jag målat det oxå... jag gillar inte furu.. .;) 
    Jag gillar inte heller furu. Funderar på att måla dörrposterna i hallen vita istället för de i furu nu.
    Ja dörren i vardagsrummet kan vi ju ta bort behövs inte.  Kan sätta in ett kompostgaller när vi åker iväg istället så inte hunden går in.  Ska kika på om det finns några garderobsdörrar som passar de här. Det vore lättast.
    Tyvärr så fungerar inte styleroom för mig. Kan inte skriva inlägg fast jag är medlem. Har pratat med dem i telefon igår, men de vet inte vad som är fel.
  • artax
    elektra1 skrev 2010-11-18 13:43:00 följande:
    Jag gillar inte heller furu. Funderar på att måla dörrposterna i hallen vita istället för de i furu nu.
    Ja dörren i vardagsrummet kan vi ju ta bort behövs inte.  Kan sätta in ett kompostgaller när vi åker iväg istället så inte hunden går in.  Ska kika på om det finns några garderobsdörrar som passar de här. Det vore lättast.
    Tyvärr så fungerar inte styleroom för mig. Kan inte skriva inlägg fast jag är medlem. Har pratat med dem i telefon igår, men de vet inte vad som är fel.
    Åhh.. jobbigt! styleroom är den sidan jag kollar mest typ.. ;) hehe..

Dom där jäkla kompostgallren står lite överallt hemma hos oss oxå.. ;) men dom är lätta att flytta iallafall även om dom är fula.. ;) ska köpa barngrind till köket där vi alltid har galler.. ;)
  • elektra1
    artax skrev 2010-11-18 14:04:08 följande:
    Åhh.. jobbigt! styleroom är den sidan jag kollar mest typ.. ;) hehe..

Dom där jäkla kompostgallren står lite överallt hemma hos oss oxå.. ;) men dom är lätta att flytta iallafall även om dom är fula.. ;) ska köpa barngrind till köket där vi alltid har galler.. ;)
    ja kompostgallren är fula. Borde finnas vita   Grindar har vi också. Men blir ingen i nya huset.
  • Sandy85

Hej!
    Jag tycker att du ska byta ut garderobsdörrarna, och finner du inga så kanske tyg kan vara en variant? eller kanske inte, om du hade hund ljusa dörrar eller dörrar med speglar i gör ju att det upplevs större =)
    Hörnskåpet i köket skulle jag nog måla i samma förg som skåpluckorna...
    Måla dörrkarmar vita och gör dig av med vardagsrumsdörren

• lunah

Jag har sprayat två kompostgaller vita med sprayfärg från biltema - blir mycket snyggare!

• Lowzie

Jag hade målat en hel del vitt, alternativt köpt nya dörrar/skåpsdörrar + målat.

Har du möjlighet att måla m.m. innan inflyttning? Om inte så hade jag lagt mitt fokus på att flytta och sedan bo in mig innan jag börjar. Sedan hade jag fixa det som stör mig mest först osv :)...

Lycka till!
    http://lowzie.wordpress.com/

• emmis82

En helt annan sak, jag hade målat taken vita, så ser det nog ut som det är lite högre i tak samt att rummen känns ljusare/större/rymligare :) att bo in sig är ett jättebra tips!!

Svar på tråden Ni som kan inredning/renovering.. Tips.