Till alla som gjort IVF, hur många försök har ni gjort innan ni lyckades?
Känner mig tom,arg, förtvivlad, varför kan alla få barn utom vi? Nja sanningen är att jag vet att det finns fler som har samma problem som vi sedan jag blev medlemm här, men runt om en blir ens nära o kära gravida som på löpande bend men inte vi.
Har gjort 3 st provrörs befruktningar utan resultat.
Försök 1: Allt gick bra med sprutor och äggplockningen blev hela 9 st ägg, dock blev endast ett befruktat som vi satte in. Efter bara 10 dagar kom blödning och gjorde då graviditets testet som visade possitivt. Men bara några dagar senare blev det missfall.
Försök 2: De plockade ut 7st ägg denna gången fast samma som första gången blev endast ett befruktat. Efter 18 dagar visade graviditets testet negativt.
Försök 3: Sista försöket de plockade endast ut 4 ägg, fick veta att det kanske inte ens blir någon ägg återföring eftersom vi bara fick 4 ägg, men sån tur var blev hela 3st befrukade, ett åkte in direkt och de andra 2 frystes ner, efter 12 dagar började jag blöda igen och tog graviditets testet som visade negativt.
Nu har vi 2 st nerfrysta ägg som ligger och väntar på oss, men nästa försök blir tidigast i april 2011, så min fråga är till er som har gjort ivf hur många gånger behövde ni för att bli gravida?? Hade ni fryst ägg eller var det färska ägg. Snälla ge mig lite feedback så är jag tacksam:)
// Ofrivilligt barnlös