• twin81

Till alla som gjort IVF, hur många försök har ni gjort innan ni lyckades?

Känner mig tom,arg, förtvivlad, varför kan alla få barn utom vi? Nja sanningen är att jag vet att det finns fler som har samma problem som vi sedan jag blev medlemm här, men runt om en blir ens nära o kära gravida som på löpande bend men inte vi.
    Har gjort 3 st provrörs befruktningar utan resultat.
    Försök 1: Allt gick bra med sprutor och äggplockningen blev hela 9 st ägg, dock blev endast ett befruktat som vi satte in. Efter bara 10 dagar kom blödning och gjorde då graviditets testet som visade possitivt. Men bara några dagar senare blev det missfall.
    Försök 2: De plockade ut 7st ägg denna gången fast samma som första gången blev endast ett befruktat. Efter 18 dagar visade graviditets testet negativt.
    Försök 3: Sista försöket de plockade endast ut 4 ägg, fick veta att det kanske inte ens blir någon ägg återföring eftersom vi bara fick 4 ägg, men sån tur var blev hela 3st befrukade, ett åkte in direkt och de andra 2 frystes ner, efter 12 dagar började jag blöda igen och tog graviditets testet som visade negativt.

Nu har vi 2 st nerfrysta ägg som ligger och väntar på oss, men nästa försök blir tidigast i april 2011, så min fråga är till er som har gjort ivf hur många gånger behövde ni för att bli gravida?? Hade ni fryst ägg eller var det färska ägg. Snälla ge mig lite feedback  så är jag tacksam:)

// Ofrivilligt barnlös

• Svar på tråden Till alla som gjort IVF, hur många försök har ni gjort innan ni lyckades?
  • Lilli77

Hej, vet precis hur det känns!

Vi har gjort totalt 3 IVF och 4 FET (innan dess inseminationer och vanlig stimulering). På IVF 2 (4:e insättningen)och 3 (6:e insättningen) blev jag gravid men fick missfall. Pa sista FET i September blev jag gravid igen och gar in i vecka 11 imorgon. Ännu tidigt men vi hoppas pa det bästa!

Stort lycka till, ge inte upp!

• Hannah74

På 4:e blev jag gravid med sonen. FET med progestoronvaggisar.

• Luella

Vi lyckades på första försöket med ICSI

Nu med syskonförsök så är vi inne på 3 ICSI och 3 FET och fortfarande inget plus (ruvar nu)

• Avalie

aaah, trodde bara att det var jag som hade gjort massa insättningar, jag har gjort 2 inseminationer 2 ivf + 4 frysisar varar de två sista blaston. Har också plussat tidigtt men sen runt riktiga testdagen så blir det missfall. Detta har hänt 3 gånger. Nu ruvar jag 4 e dagen ppå en jääätttefiiiin blasto som dem sa på kliniken, men det känns så hopplöst när alla runt omkring er kör med serieproduktion på ungar. Det flesta som gör ivf brukar ju lyckas inom tre försök. Tror inte frysisar räknas som ivf (fullt), men jag har bara plussat med de frysta embryona.  men det ger mig hopp att det har gått vägen för vissa av er.

Lilli 77. Ett stort grattis till dej, håller tummarna för att allt ska gå bra! Kan ränka mig att man inte riktigt vågar tro på att man verkligen ska få barn när man har kämpat så länge.

• twin81

Karmosin: Det är först då vi får gratis av landstinget, alla 3 tidigare försöken betalade vi för själva.

• Lilli77

Tack Avalie, haller tummarna för dig och din fina blasto!

• Vanillie

Lyckades på 1:a fast att vi inte hade toppembryo. Dom hade fått fragmenterande kanter vilket gör att dom får svårtade för att fästa. Vi fick två insatta och ett litet lyckoembryo tog sig!
    Hon är idag 9 månader!

Lycak till!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Klinga81

Min syster blev gravid på försök 4, får bebis om tre veckor

Min komis blev gravid på försök 9, efter 15 års försök att bli gravida

• gummsan81

Vi lyckades efter 8 försök. 6 färska & 2 frys.

Precis som dig har vi fått få befruktade ägg, som mest 3 eller om det var 4 men oftast bara 1 eller 2. Aldrig blivit gravid förrns på sista försöket.
    Inför sista försöket behandlades jag b.la mot endometrios + att vi bytte från puregon till menopur.
    Fick ut 5 ägg men endast 2 bra som vi fick insatta. De är nu snart 14 månader

Tappa inte hoppet!! Jag håller tummarna för er alla som är i denna situation.

Svar på tråden Till alla som gjort IVF, hur många försök har ni gjort innan ni lyckades?