• PippiLottan

hur stort var ert barn som hade strl 44??

våran dotter vägde när hon föddes 2900gram o var 47 lång. hon gjorde sig väldigt illa i strl 50. till denna gång skulle jag vilja ha med mig ett ombyte mer lagom kläder på BB. är det bara mini mini bebisar som har strl 44 eller?? som det ser ut idag verkar även tvåan väga kring 3 kg när han föds.

• Svar på tråden hur stort var ert barn som hade strl 44??
  • S vali s

Vår dotter väger nu 2100 o är 42cm lång o på henne är 44 stort

• PippiLottan

ja, det kan jag förstå*ler.
    Undrar mest om det kan vara vettigt o köpa en uppsättning i strl 44 till en bebi som beräknas väga kring 3000gr. kommer han komma i den alls?

• MayaS

Min dotter vägde 2300 och var 45 cm lång och till henne passade stl 44 precis..... hon kunde inte ha dem alls länge... att köpa stl 44 till en som kommer att väga omkring 3000 tror jag inte är speciellt lämpligt... jag tror att det blir för smått..

• PippiLottan

kanske skippar det då. strl 50 på dottern kunde jag vika byx o ärmar ca två varv. inte så skoj. var så ledsen då att jag inte hade nå lagom

• jojenon

Vår dotter vägde 3100g och var 49 cm lång. På BB fick man ju låna kläder, men när vi kom hem hade vi inget som passade. Vi fick ta vår första promenad till affären för att inhandla stl.44. Visst kan du väl handla ett par plagg i mindre storlek! Kram och lycka till!

• Flamma

Melvin vägde 2850 och var 49 lång. Han hade en uppsättning i 44 cl. DOm kläderna var bara lite stora på bredden, men jag var så glad när han fick dom eftersom att de var de enda kläderna som var lagom =) Nåt är ju alltid kul att ha som är precis lagom! =) Man behöver ju inte ha såååå mycke av den storleken kanske...

• PippiLottan

tänkte bara köpa en uppsättning litet, kanske en dress o möjligen två bodysar, eller bara en. kan vara kul att ha just de tillfällen när man ska visa bebis första gången.
    mer råd tack! verkar olika detta vad bebisar kommer i!

• Bubbelbi

Dottern vägde ca 3100 och var 49 cm vid födseln och hade storlek 44 i några veckor så köp du en uppsättning eller två i den storleken.

• kamartina

Vår dotter var 51cm lång och vägde 3060g. I byxor kunde hon ha stl. 45 i flera veckor men bodys fick hon ha 50 från början (för de var för korta - runt om räckte de till).

• PippiLottan

varför fundera egentligen??*ler. en uppsättning 44 på HM kan ju knappast gå på mer än 2-300? det får bli så! eller finns det ngn mer affär med fina små kläder?? klarar inte med nallar o liknande på kläderna

Svar på tråden hur stort var ert barn som hade strl 44??