• iwantababy

Storlek på 9 månaders??

Jag ska köpa en present till en 9 Månaders flicka... Vad har barn för storlek på kläder i den åldern?

• Svar på tråden Storlek på 9 månaders??
  • älskarlivet81

Det där är väldigt olika. Bättre att köpa för stort än för litet. Jag skulle nog köpt storlek 80.

• Jessica10

Bättre att köpa en present som går att "växa" i :) men från 6-9 månader brukar det vara storlek 68 och 9-12 månader brukar det vara storlek 74!

lycka till!

♥ nellie -10 ♥
  • älskarlivet81
    Jessica10 skrev 2010-11-18 19:41:59 följande:
    Bättre att köpa en present som går att "växa" i :) men från 6-9 månader brukar det vara storlek 68 och 9-12 månader brukar det vara storlek 74!

lycka till!
    Det där stämmer väl ändå inte? 68 brukar vara 4-6 månader och 74 6-9 ungefär.. Men de flesta som är runt året har väl 80? Vår tjej är inte stor men har ahft 68 sen hon var 4 månader ungefär.
  • FiaPer

Alla strl är olika men vår grabb på 8mån har nu 74-80, storebror hade strl 80 när han var 1år. Men 80 är nog bra för en 9mån nu alt att växa i. Eller spara kvittot om det skulle bli helt galet:)

• AnnaH

Ja, är hon "normalstor" blir nog 80 bra. Men det är verkligen olika på barn. 

Min dotter var större än medel och drog 86 vid 9 månader. Alla byxor vi fick i present var bara att lägga bort då de var för tajta. Hon behövde en viss sorts byxor (ex mudd) vilket inte de som köpte presenter förstod. Att köpa set till henne var omöjligt då hon drog större storlek på benen än överkroppen och de flesta setbyxor var fel modell.
    Sonen är en regelrätt storlek 80 nu vid 10 månader så han är busenkel att handla åt.

♥ Evina 080509 ♥ William 100110 ♥ → annaharr.se
  • 010306

Hade nog tagit 80 i säkerhetsskull.. 74 är säkert bra om det är en medel size baby men så bebisen inte skulle växa ur så fort

• Mela78

Tycker du bör fråga vilken storlek som passar. Vi fick en hel del kläder som antogs passa men som inte kom till användning. Vem sätter på fodrade byxor på sommare på sitt barn, eller shorts och T-shirt på vintern när barnet hunnit växa in i rätt storlek?

• Leonike

Jag hade köpt storlek 80! Min bebis har börjat använda 74 nu, han är 6 månader, 74 är 6-9 månader ungefär. Men nu när jag köper nytt köper jag bara 80.

• Madicken

Strl 80 skulle jag ha köpt, sen går det ju alltid att byta.
    Min första dotter hade strl 80 till hon var 18 mån. Min son och andra dotter började med strl 80 när de var 7 mån.

• Jessica10
    älskarlivet81 skrev 2010-11-18 19:47:36 följande:
    Det där stämmer väl ändå inte? 68 brukar vara 4-6 månader och 74 6-9 ungefär.. Men de flesta som är runt året har väl 80? Vår tjej är inte stor men har ahft 68 sen hon var 4 månader ungefär.
    Ja men fan.. fötlåt :) haha det stämmer ju! Ja, det står ju på kläderna i butiken så TS kanske ser det i tid!
    Är lite lätt virrig! :)
    ♥ nellie -10 ♥
Svar på tråden Storlek på 9 månaders??