• Längta78

Smärta i brösten vid mens!?

Har idag fått min andra mens sedan förlossningen i april. Slutade amma i slutet av augusti. Både igår och idag har jag från och till haft ont i brösten och smärtan liknar den jag hade vid mjölkstockning (dock inte lika stark tack och lov!) Har aldrig haft känningar i brösten tidigare vid mens. Är nu lite nyfiken om nån annan kännt nåt liknande efter att de fött barn? Känns verkligen precis som en lightvariant på mjölkstockning....

Det enda som hjälper mot tankar är hud
  • Svar på tråden Smärta i brösten vid mens!?
  • JeanneDArc

det är inte så att du tidigare haft preventivmedel med hormoner och nu känner av din "riktiga" psm?

• Längta78

Nope, minipiller nu som då. Däremot har jag kännt av min PMS betydligt tydligare nu efter graviditeten, ett riktigt monster har jag varit Demon.....Så uppenbarligen har väl graviditeten ändrat på effekten av hormonerna i min kropp!

Det enda som hjälper mot tankar är hud
  • JeanneDArc

okej, ja för jag får ofta så innan mens iaf att brösten blir större och spända, nästan knutiga. Mitt har också kommit efter graviditet och amning men jag kopplade det till att jag inte tog hormoner. Kanske är det bara kroppen som förändrats..

Svar på tråden Smärta i brösten vid mens!?