• raggarprinsessan

vad kan man ha i en wrap

visst  gör man wraps av tortillabröd??   men vad kan man ha i

INTE GUACAMOLE då jag kräks av avokado

å hur fan viker jag dom

japp jag är raggare och är stolt över det besök min blogg www.raggarprinsessansmatblogg.blogg.se
  • Svar på tråden vad kan man ha i en wrap
  • Ekorrmamman

Fetaosttärningar, (inte avocadotärningar, då kräks du ju) hackad tomat, falafel, någon god dressing, oliver, tomatsalsa, gurka..
    Jag brukar lägga fyllning i en sträng mot mitten, dock inte ända ner mot kanten, sen viker jag in brödet en bit längst ner sen viker jag in sidorna. Hmmm, kanske lite luddig förklaring... 

• raggarprinsessan
    Ekorrmamman skrev 2010-11-18 21:30:43 följande:
    Fetaosttärningar, (inte avocadotärningar, då kräks du ju) hackad tomat, falafel, någon god dressing, oliver, tomatsalsa, gurka..
    Jag brukar lägga fyllning i en sträng mot mitten, dock inte ända ner mot kanten, sen viker jag in brödet en bit längst ner sen viker jag in sidorna. Hmmm, kanske lite luddig förklaring... 
    tackar så myckket men var får jag tag så jag kan göra falafel du bviker alltså som jag viker närn jag käkar tacos
    japp jag är raggare och är stolt över det besök min blogg www.raggarprinsessansmatblogg.blogg.se
  • Jenni73

Halloj,

Fyllde vid ett tillfälle tunnbrödswraps med färdiggrillad kycking(köttet alltså), blandade detta med röd pesto och hade till lite purjo, ruccola och tomat, blev hur gått som helst.

//Jenni

• raggarprinsessan
    Jenni73 skrev 2010-11-18 21:39:18 följande:
    Halloj,

Fyllde vid ett tillfälle tunnbrödswraps med färdiggrillad kycking(köttet alltså), blandade detta med röd pesto och hade till lite purjo, ruccola och tomat, blev hur gått som helst.

//Jenni
    Hallo på dig

ska testas låter gott vi ska göra Pizza på HKn i morrn i plugget men ska slänga ihop en snabb "pizza" när ja väntar på den riktiga bestående av ett tortillabröd o skinka
  • salsajenny

brynta kycklingstrimlor blandat med santa marias tacosås med vitlökssmak, bryn ihop en stund, lägg sen i brödet med valfria hackade grönsaker (typ som tacos) och kanske nån god creme fraiche-sås, creme bonjour har en supergod med smak av vitlök och örter. =)
    mums!

• raggarprinsessan
    salsajenny skrev 2010-11-18 21:48:54 följande:
    brynta kycklingstrimlor blandat med santa marias tacosås med vitlökssmak, bryn ihop en stund, lägg sen i brödet med valfria hackade grönsaker (typ som tacos) och kanske nån god creme fraiche-sås, creme bonjour har en supergod med smak av vitlök och örter. =)
    mums!
    mumma ska försöka testa alla vill gärna att dom går å äta kalla och varma
  • ingegärd

Kop kallrokt lax, nan bladsallad, philadelphia och wasabi. Blanda wasabin och osten. Bred roran pa brodet. Lagg pa sallad och lax. Rulla ihop.

jag har inget svenskt tangentbord
  • raggarprinsessan
    ingegärd skrev 2010-11-18 21:55:14 följande:
    Kop kallrokt lax, nan bladsallad, philadelphia och wasabi. Blanda wasabin och osten. Bred roran pa brodet. Lagg pa sallad och lax. Rulla ihop.
    tacktack lax mums är wasabi starkt
  • Ekorrmamman
    raggarprinsessan skrev 2010-11-18 21:34:53 följande:
    tackar så myckket men var får jag tag så jag kan göra falafel du bviker alltså som jag viker närn jag käkar tacos
    Det finns många vägar att gå om man vill äta falafel hemma...
    antingen köper du torkade kikärter, blötlägger över natten o s v och lagar falafel helt från grunden (de ska friteras)
    eller också köper du kokta kikärter på burk och gör smeten av...
    ..eller så köper du falafelmix och gör smeten av och friterar...
    ...eller så köper du färdiga falafel, de finns i frysdisken...

• ingegärd
    raggarprinsessan skrev 2010-11-18 21:56:18 följande:
    tacktack lax mums är wasabi starkt
    Ja, det ar starkt om man tar for mycket Skrattande, salladen vager upp och gor det lite fraschare. Prova, vettja!
  • ingegärd
    Ekorrmamman skrev 2010-11-18 22:04:20 följande:
    Det finns många vägar att gå om man vill äta falafel hemma...
    antingen köper du torkade kikärter, blötlägger över natten o s v och lagar falafel helt från grunden (de ska friteras)
    eller också köper du kokta kikärter på burk och gör smeten av...
    ..eller så köper du falafelmix och gör smeten av och friterar...
    ...eller så köper du färdiga falafel, de finns i frysdisken...

Blev overraskad av hur god falafelmixen var, funkade finfint.
  • salsajenny
    raggarprinsessan skrev 2010-11-18 21:51:47 följande:
    mumma ska försöka testa alla vill gärna att dom går å äta kalla och varma
    glömde förresten en ingridiens i kycklingröran: wokgrönsaker! men det går säkert att göra utan oxå. =)
  • mosterYster

Röra:
    Tillagad kyckling i småtärningar
    purjolök
    majs
    majonnäs
    curry (vanligt gult currypulver)
    salt peppar

lägg salladsblad på 2/3 av ett tortillabröd, lägg röran på salladsbladen, vik in lite från en sida, rulla ihop så att den tomma delen kommer sist.

• raggarprinsessan
    mosterYster skrev 2010-11-19 14:45:12 följande:
    Röra:
    Tillagad kyckling i småtärningar
    purjolök
    majs
    majonnäs
    curry (vanligt gult currypulver)
    salt peppar

lägg salladsblad på 2/3 av ett tortillabröd, lägg röran på salladsbladen, vik in lite från en sida, rulla ihop så att den tomma delen kommer sist.
    tackar
  • raggarprinsessan
    Bellini2 skrev 2010-11-19 11:02:46 följande:
    Rostbiff, potatissallad, isbergssallad, remouladsås och rostad lök.
    mums
    salsajenny skrev 2010-11-19 08:01:43 följande:
    glömde förresten en ingridiens i kycklingröran: wokgrönsaker! men det går säkert att göra utan oxå. =)
    OKI tur du kom på de då
Svar på tråden vad kan man ha i en wrap