• mammasprinsessor

luciafirande på dagis

våran tjejer på 2 1/2 år och 5 år ska vara med på luciafirandet på dagis. hur mycket la ni ner på luciafirandet med kläder. Tittade på lindex d¨år kostar lucialinnen 129 kr styck vilket blir 260 kr Tycker det är mycket pengar att lägga ner för att  dem ska sjunga fyra låtar.Hur har ni gjort när dem går på dagis?.

• Svar på tråden luciafirande på dagis
  • Dimitra

Jag tänker handla lucialinne på Tradera och hoppas att jag får lös ett till en billig peng Guld i mun

The Dimitra universe.
  • crazy mom

Fråga grannar, vänner om de har kläder som du kan låna. Annars kolla på blocket, second hand osv...

• Nyfiken gul

ÖB har billiga och fina lucialinnen.

Kolla även blocket, tradera, seconnd-handbutiker där du bor osv...

När dom är så pass små kan det också vara en ide om man kanske kan låna ett linne från någon?  Kan det finnas något att ärva/få från något håll?

En snäll farmor kanske syr?  (min dotter på 15 har ett linne som farmor sytt , från början ett fint nattlinne men som med viss ändring blev ett lucialinne)

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • mammasprinsessor
    Nyfiken gul skrev 2010-11-18 21:48:44 följande:
    ÖB har billiga och fina lucialinnen.

Kolla även blocket, tradera, seconnd-handbutiker där du bor osv...

När dom är så pass små kan det också vara en ide om man kanske kan låna ett linne från någon?  Kan det finnas något att ärva/få från något håll?

En snäll farmor kanske syr?  (min dotter på 15 har ett linne som farmor sytt , från början ett fint nattlinne men som med viss ändring blev ett lucialinne)
    ska kolla på öb. vet du priserna på öb?. Blocket ha jag kollar men finns inget i närheten där vi bor. Då får vi åka till andra sidan stan och det är det inte värt.kan tänka mig 50 kr styck
  • mammasprinsessor
    Juppepuppe skrev 2010-11-18 21:47:01 följande:
    Köp på Ica
    ok där ska jag kolla. vet du något pris?
  • katten korven

handlar på bytardagar, 10 spänn för linne och 15 för pepparkaksdräkt. Men då måste man ha framförhållning...

• mammasprinsessor
    snobben76 skrev 2010-11-18 21:49:49 följande:
    ullared pepparkaksgubbr 40 kr
    lycka till
    jo men vi har en bra bit till ullared så det är inget alternativ men tack ändå
  • Nyfiken gul

vet inte vart du bor men det brukar säljas lucialinnen på såna här butikskedjor typ Rätt Pris, Coop Extra, Ica Maxi, Coop Forum, Netto, Lidl, Rimi, Dollar Store, Jysk, ÖB osv...

så ta ett varv runt i stan där du bor och kika ordentligt.

Förra året köpte jag en tomtedräkt till sonen på min lokala Konsumbutik, dom hade även lucialinnen, stjärngossestrutar osv osv....

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • mammasprinsessor
    Nyfiken gul skrev 2010-11-18 22:06:46 följande:
    vet inte vart du bor men det brukar säljas lucialinnen på såna här butikskedjor typ Rätt Pris, Coop Extra, Ica Maxi, Coop Forum, Netto, Lidl, Rimi, Dollar Store, Jysk, ÖB osv...

så ta ett varv runt i stan där du bor och kika ordentligt.

Förra året köpte jag en tomtedräkt till sonen på min lokala Konsumbutik, dom hade även lucialinnen, stjärngossestrutar osv osv....
    jo jag får ta och kolla runt  jysk, öb,  coop, ica maxi och lidl har vi här
  • mammasprinsessor

hittade två lucialinnen för 30 kr styck på röda korset.

• Rulltrappa

Finns det inga såna kläder hemma köper jag nytt och sen får de använda dräkterna att sova i resten av året. :)

• Fredriks Mamma

Ellos kanske?? de har nån rabattkod nu som ger 40% på hela köpet.

Svar på tråden luciafirande på dagis