• Gabbisen

Hipp bröstmjölkersättning eller NAN

Jag såg idag på mitt hemköp att de har Hipp´s ekologiska bröstmjölkersättning.
    Tyckte detta verkade intressant när det är ekologiskt och allt. Och förvånansvärt billigare också. Inte många kronor, men ändå. 
    Jag kör med NAN 1 idag till min 7 veckor gamla bebis.
    Någon med erfarenhet, positiv/negativ av det?

• Svar på tråden Hipp bröstmjölkersättning eller NAN
  • t0va

Vi testade hipp när vi försökte prova allt som fanns för att få ordning på sonens kräkningar men det hjälpte inte. Men han blev inte sämre heller som på nan, han åt babysemp först men började kräkas massor. Nu vet vi att det var mjölken han inte tålde. 

Men jag kände som du att det var plus att den var ekologisk, sonen åt och verkade gilla den så jag märkte inget negativt förutom att den inte funkade för hans mjölkallergiska mage. Hade det inte varit för den så skulle vi troligen bytt över helt till hipp.  

• Gabbisen

Låter bra...
    Man är bara undrande om den är lika bra näringsmässigt som NAN. NAN blev man ju rekommenderad på Neo av. Så man förutsätter att den är "bäst". Men det finns kanske likvärdiga...
    Vill ju ge min lilla tös det bästa när inte min tutte vill ;) 

• t0va
    Gabbisen skrev 2010-11-18 23:07:51 följande:
    Låter bra...
    Man är bara undrande om den är lika bra näringsmässigt som NAN. NAN blev man ju rekommenderad på Neo av. Så man förutsätter att den är "bäst". Men det finns kanske likvärdiga...
    Vill ju ge min lilla tös det bästa när inte min tutte vill ;) 
    hos oss var det babysemp1 som gällde på BB och neo men vad jag har förstått så är alla ersättningar lika bra näringsmässigt för annars får de inte säljas. 

Hittade kartongen från när vi provade och den innehåller ungefär lika mycket av saker som babysemp :)  
  • yes79

Vi testade också Nan1 först på neo (de hade båda sorterna där och förespråkade ingen, inte för oss i alla fall), men vår dotter spydde massor av Nan1 så vi bytte till Babysemp1 och det blev så mycket bättre, för mig känns det bäst att köpa den också då den är tillverkad i Sverige.

Men det viktigaste är ju att ersättningen fungerar för ditt barn (tycker jag), om allt fungerar bra med lilla magen så är det ju en chansning att byta sort...

• Gabbisen

Ja magen fungerar jättebra. Men nu varierar jag lite med min egen bröstmjölk också... känns sådär att byta till något annat när det andra funkar, men samtidigt så kan man köra med ekologiskt och det är lika bra så skulle jag vilja göra det, om det nu funkar...

Svar på tråden Hipp bröstmjölkersättning eller NAN