• C060908

Gravida vad har ni för vinterjackor?

Är gravid i v.21 nu bara så magen har inte blivit så jätte stor än men den kommer ju hinna bli det under vintern. Jag har ingen vinterjacka som täcker magen så jag undrar nu hur ni andra gravida gör. Tänkte eventuellt köpa en ny och vill ha lite tips på olika jackor

Vad har ni för vinterjackor?

• Svar på tråden Gravida vad har ni för vinterjackor?
  • MagdaA

jag har dels en windstopper från Pop, den va inte så billig, 595 kr, men jag älskar den! har används flititgt hela hösten och använder den fortfarande när det inte är allt för kallt. dragkedjor och kilar i sidorna så man kan öppna när magen blir större.

Sen så beställde jag en mammajacka från bonprix.se, det är väl sådär...inte riktigt 100 nöjd med den, men den va ganska billig, 399 kr tror jag + ca 50 kr i frakt. Hade jag haft möjlighet att prova den innan hade jag nog inte köpt den. känns ganska stor och bylsig, fast den lär väl fyllas ut mer längre fram i vinter, har BF i mitten av februari. synd dock att den känns något kort i ärmarna, och jag har inga långa armar.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Iintott

Köpte en helt vanlig jacka på Lindex. Dragsko i midjan och utsvängd nertill. Har funkat superbra hittills och jag går snart in i vecka 38. Fick dock köpa en större modell än vanligt, har stlk 36 normalt men nu fick jag ta stlk 40. Trivs bra i den men den var inte så billig, 800 tror jag...

• Oleanna

Jag har en kappa som är utsvängd från bysten..har inte behövt att köpa något nytt.

• MammaTillOliver

jag har ingen gravidjacka Drömmer
    jag har under 3 år försökt få tag på en everest jacka från stadium, men storleken har alltid varit slut men fick tag på en detta året och den är kanonbra, magen får mycket plats än så länge och imorgon går jag in i vecka 32 =)

• IdiotPrayer

har åxå en everest dunjacka från stadium,stl 38 men den är rymlig och har "dragsko" dolt i midjan som man kan släppa efter, är i v 28 och hoppas kunna ha den graviditeten ut. Annars kommer nämligen min svärfar pracka på mig en sjukt stor och ful(men antagligen varm) jacka som är hans...;P
    Min jacka har en stor härlig huva åxå som är skön när vinden viner.....

• Maj 07

Jag har senaste veckorna använt en av min mans jackor. Ska ha runt lucia och hade ingen lust att köpa en ny jacka för så kort tid!

• Bombus

Jag har bf om 5 veckor och jag köpte min vinterjacka  på vero moda i en större stl =) kostade endast 300 kr och jag är supernöjd.

• MammaTillOliver
    IdiotPrayer skrev 2010-11-19 12:18:29 följande:
    har åxå en everest dunjacka från stadium,stl 38 men den är rymlig och har "dragsko" dolt i midjan som man kan släppa efter, är i v 28 och hoppas kunna ha den graviditeten ut. Annars kommer nämligen min svärfar pracka på mig en sjukt stor och ful(men antagligen varm) jacka som är hans...;P
    Min jacka har en stor härlig huva åxå som är skön när vinden viner.....
    vi lär ju ha likadan då :P den som kostade 1299 eller nått va som e lång o mysig?
    den e skitbra o värmen hela alltet
  • agda06

Jag har en vanlig jacka i större storlek.

Svar på tråden Gravida vad har ni för vinterjackor?