• Anonym

Hur "tappar" man känslorna?

En killkompis till mig har "tappat" känslorna för sin sambo som är blivande mamma till hans barn. Bara sådär.
    Jag har några vänner till som tappat känslorna efter en kort tid. Hur lyckas man med det? Om man går in i ett förhållande så bör man vilja vara med personen?

Jag älskar min sambo oavsett vad.
    Oavsett hans brister.
    Oavsett bråk.

Så för mig är det helt oförståligt hur man kan "tappa" känslorna för någon man påstått sig älska.

• Svar på tråden Hur "tappar" man känslorna?
  • SkäggBiffen

Ge honom en karta och kompass så han kan hitta det han tappat.

Skämt åtsido, sent om sido så kanske han har kommit till insikt om sina känslor? 

• Anonym
    Plantagen skrev 2010-11-19 01:52:56 följande:
    Ge honom en karta och kompass så han kan hitta det han tappat.

Skämt åtsido, sent om sido så kanske han har kommit till insikt om sina känslor? 
    Ingen aning. Men han har hållt fast vid att han "älskar" för att bara någon vecka senare säga att han inte gör det.
    Vi snackar om ett förhållande som varade i sju månader.

Andra vänner har tom gjort slut efter en månad.
  • Anonym

Han visste väl inte riktigt vad han kände eller så har han lessnat, hur jag nu inte vet hur det skulle gå till när hon väntar hans barn, han kanske är rädd för att binda sig med barn och hela kittet?

• SkäggBiffen
    Anonym skrev 2010-11-19 01:54:52 följande:
    Ingen aning. Men han har hållt fast vid att han "älskar" för att bara någon vecka senare säga att han inte gör det.
    Vi snackar om ett förhållande som varade i sju månader.

Andra vänner har tom gjort slut efter en månad.
    MItt senaste förhållande varade i 10 år, singel idag. Så tiden i sig har nog ingen betydelse.
  • Anonym (?)

Vaddå? så du har aldrig haft något förhållande innan den som du är sambo med nu? som du tappat känslorna för?  eller älskade du inte på riktigt dina tidigare pojkvänner som gjorde det enklare att tappa känslorna?
    Jag kan ärligt säga att jag inte har några som helst känslor för mina tidigare sambos och pojkvänner. Jag vet dock att min nuvarande sambo känner speciellt för de kvinnor han varit kär i, alltså att han bryr sig om dom osv 
    men inte så att han vill inleda något förhållande igen. Och många resonerar ju så, att det är något särskilt med tidigare partners, särskilt om man har barn ihop. Men jag förstår fullt och fast att man helt kan tappa känslorna.
    Bara för att man går in i en relation så innebär ju inte det att man måste leva i den om man mår dåligt eller stånga sig blodig för att förhållandet ska kunna fungera men det är klart att det är lite knepigt att lämna en gravid kvinna eller att den gravida lämnar.

Det kan ju vara så att känslorna dalat under en längre tid, och så inser man en dag att nää - det finns inga känslor längre, ett erkännande för sig själv liksom. För det är klart att man oftast inte tappar från ena dagen till den andra, det sker väl i stort sett bara om partner skulle göra något riktigt avskyvärt.

• Anonym
    Plantagen skrev 2010-11-19 01:56:13 följande:
    MItt senaste förhållande varade i 10 år, singel idag. Så tiden i sig har nog ingen betydelse.
    Under tio år hinner mycket ske. Man hinner förändras, växa isär osv.
    Så det är mer förståligt.
  • SkäggBiffen
    Anonym skrev 2010-11-19 01:57:27 följande:
    Under tio år hinner mycket ske. Man hinner förändras, växa isär osv.
    Så det är mer förståligt.
    Så det hinner man inte på  7 månader? Kommer man till en punkt där man inser att det inte funkar så spelar nog tiden mindre roll.
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2010-11-19 01:56:27 följande:
    Vaddå? så du har aldrig haft något förhållande innan den som du är sambo med nu? som du tappat känslorna för?  eller älskade du inte på riktigt dina tidigare pojkvänner som gjorde det enklare att tappa känslorna?
    Jag kan ärligt säga att jag inte har några som helst känslor för mina tidigare sambos och pojkvänner. Jag vet dock att min nuvarande sambo känner speciellt för de kvinnor han varit kär i, alltså att han bryr sig om dom osv 
    men inte så att han vill inleda något förhållande igen. Och många resonerar ju så, att det är något särskilt med tidigare partners, särskilt om man har barn ihop. Men jag förstår fullt och fast att man helt kan tappa känslorna.
    Bara för att man går in i en relation så innebär ju inte det att man måste leva i den om man mår dåligt eller stånga sig blodig för att förhållandet ska kunna fungera men det är klart att det är lite knepigt att lämna en gravid kvinna eller att den gravida lämnar.

Det kan ju vara så att känslorna dalat under en längre tid, och så inser man en dag att nää - det finns inga känslor längre, ett erkännande för sig själv liksom. För det är klart att man oftast inte tappar från ena dagen till den andra, det sker väl i stort sett bara om partner skulle göra något riktigt avskyvärt.
    Ja i detta fall bråkades det en del.
    Killen kände sig nedvärderande.

bråken var befogade. Enligt henne och även jag kan hålla med om detta.

Har man en sambo som ligger och drar sig i sängen hela dagarna, latar sig, har inget jobb osv. Då höjjer man fan rösten om man är gravid och spyr två veckor i streck. & samtidigt får jobba under dom veckorna. Hon kände sig fel behandlad. Vilket ledde till massa bråk från hennes sida. Och han förstod inte det. Han tyckte han gjorde allt han kunde för henne. Vilket var att plocka ihop efter maten någon gång då och då ;D
  • Anonym
    Plantagen skrev 2010-11-19 01:58:35 följande:
    Så det hinner man inte på  7 månader? Kommer man till en punkt där man inser att det inte funkar så spelar nog tiden mindre roll.
    Håller med, haft en hel del förhållanden som varade i ca 1år sen tappade ja mycket känslor o blev less.. tyvärr men så var det.
  • Anonym

Jag har varit kär, jag har älskat flera män i mitt liv OCH jag har tappat känslorna & gjort slut pga det... Man går inte in i ett förhållande & tänker att man ska tappa känslorna, det bara blir så.

Svar på tråden Hur "tappar" man känslorna?