Min dotter är 10 år, ljuger o stjäl..
Jag, min sambo o mitt X är helt förtvivlade, våran jättedukiga tjej i skolan, bäst i alla ämnen, är med i elevrådet o kamratstödjare, idrottar... osv..
Men nu har hon blitt helt annorlunda. I lördags kom det fram att hon har stulit 1200:-!!!!! i mynt-rör (tior o femmkronor-rör) Åkt i väg i SMYG o handlat kläder, farsdags present, kläder till kompisar, bjudit på McD osv osv... Vi blev helt chockade! O hur länge har detta pågått???? (o jag tror att det försvunnit pengar hemma ifrån oss åxå men har inga bevis)
Jag pratade med henne i lördags o igår tog pappan sitt snack (han o jag har GOD kontakt) men så forts hon att ljuga o hitta på saker som hon INTE får... Tagit mina källarnycklar för att "kolla" på en hamsterbur som finns där.. men hon tog inte med sig den stora utan den lilla plast-fraktburen... o min sambo var hemma o då sa hon att hon inte hittade nycklarna (o han sa förstås ifrån då HAN fick reda på vad hon skulle göra)
Till pappa hade hon lovat att åka hem DIREKT efter skolan.. men till mig på msn så sa hon att hon kom nyss (2 timmar efter skolan slutat) o har vart på zoo innan (jag visste då inget av nycklar o bur)
Till Pappa så sa hon inget om nycklar, bur o zoo..
Men det är bara det att vi vuxna pratar med varandra (jag, min sambo o mitt x)
Dessutom hade hon åkt T-bana hem o det får hon inte göra utan ska ta bussen...
Hon gör precis tvärtom just nu men hon är för gösse namn bara 10 år!!! o när vi frågar så får vi till svar "vet inte" (hon vet inte varför hon gör så)
Hon har alltid vart en glad, positiv o duktig tjej, har många kamrater o är väldigt omtyckt i skolan o familjens lilla prinsessa... Vi fattar INGENTING!
Hjälp! Vill ha råd o tips hur göra...