Gammal Samarin
Jag mår så illa och har sån halsbränna och sura uppstötningar. Hittade en kartong Samarin men de står "används före 02 2010" - det är inte så bra att ta den va?
Jag mår så illa och har sån halsbränna och sura uppstötningar. Hittade en kartong Samarin men de står "används före 02 2010" - det är inte så bra att ta den va?
Nje, det finns ju en anledning till att den har ett utgångsdatum. Men jag tror inte det är någon katastrof å dricka det.. Men risken är väl att du får ont i magen om bubblorna är fler eller något är på tok :P..
fast å andra sidan borde dom ha varit mer tydliga med datumet om det skulle vara farligt..eftersom det inte sker över en natt bara...
förlåt, nu såg jag 2an också..
Jag hittade bara ett svar på Google, från Flashback Där handlade det om 5år gammal Samarin, som redan var drucken. Min är ju knappt 1år gammal. Dom skrev att de enda som kunde hända var att de tappade effekten. Jag har druckit nästan allt nu, känner ingen direkt skillnad. Smakar lika äckligt som vanligt
Lite jobbigt att dricka äckel när man mår så illa
Jag tog en i förrgår kväll som hade utgångsdatum 03 2009 och jag mår bra. :)
Möjligt att den inte fungerar lika bra som "utlovat" men att det det skulle bli någonting värre av det tror jag inte.
Det var definitivt värt det i alla fall, hade aldrig somnat utan den.
Har du bikarbonat hemma så kan du ta en stor tesked av det och skölja ner med ett glas vatten.
Du får faktsikt bättre effekt av hederlig, vanlig Bikarbonat, som någon här redan nämnt. Finns ingen orsak att köpa dyrt sammarin, när man kan få precis samma betydligt billigare. Bege dig till kryddhyllan istället ;)
Nej, det finns ingen dokumenterad bi effekt av att dricka 1 år gammal sammarin. Men eftersom Vacuum inte är 100% tätt, så finns ju risk så småning om för bakteriebildning, och därför ska man inte spara saker ALLT för länge, även om mycket håller betydligt längre än vad som står på förpackningen.
Bikarbonat är inte läskigare än samarin. Det är faktiskt ungefär samma känsla.
På jobbet har vi samarin som gick ut 2002, alltså 8 år gammal. Den har jag druckit av ett par gånger och den har hjälper precis som min här hemma som är nyare och inte har jag blivit dålig heller.
Så om den gick ut iår så hade jag inte tvekat.