• jelis

vindtät mössa till spädbarn

min tjej är 6 veckor. kan inte hitta en mössa som sitter bra. vilken mössa har ni andra? 

• Svar på tråden vindtät mössa till spädbarn
  • La Lola

Varför just vindtät?
    Har aldrig haft nåt sånt till mina barn så jag är nyfiken...

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Sessilou

svårt när dem är så små.

Men provar du rätt stl? om ditt barn har litet huvud finns såna mindre stl på butiker som tex babyland och babyproffsen. Dem säljer ju "neo"-kläder.

vad är det för typ av mössa du har nu?

Less is more=)
  • jelis
    La Lola skrev 2010-11-19 15:46:48 följande:
    Varför just vindtät?
    Har aldrig haft nåt sånt till mina barn så jag är nyfiken...
    har läst att det är bäst att ha en sådan på vintern. det blåser ju ganska mycket, vill hålla huvudet varmt.
  • älskarlivet81
    jelis skrev 2010-11-20 12:22:51 följande:
    har läst att det är bäst att ha en sådan på vintern. det blåser ju ganska mycket, vill hålla huvudet varmt.
    Fast inne i vagnen blåser det ju inte speciellt mycket.
  • jelis
    Sessilou skrev 2010-11-19 21:56:51 följande:

svårt när dem är så små.

Men provar du rätt stl? om ditt barn har litet huvud finns såna mindre stl på butiker som tex babyland och babyproffsen. Dem säljer ju "neo"-kläder.

vad är det för typ av mössa du har nu?

jag har en hjälmmössa i bomull och sedan en hjälmmössa i merinoull ovanför. båda köpta på POP. men de sitter illa. hon har 38 cm i huvudomfång och jag hittar inte så små mössor någonstans.
  • La Lola
    jelis skrev 2010-11-20 12:22:51 följande:
    Bär ni barnet i sele/bärsjal?

Mina har bara åkt vagn o där blåser det ju inte.....
    De har haft hjälmmössor + luvan på overallen.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Sessilou

jag förstår om du vill ha en bra mössa.
    Själv var jag en sån som fick kånka o bära på min gallskrikande nyfödda förra vintern, som totalt vägrade ligga i vagnen alltför långa stunder. Så åkpåse o filt dög inte....det fick bli varm overall o hela kittet! var lite avis på andra som hade små tysta bebisar som snusade gott i sina åkpåsar, och som bara lyfte upp dem i nåt köpcenter o ammade direkt. Min bebis hatade dessutom att krångla med overallen, och vaknade så fort man skulle knäppa upp den eller ens ta av en vante eller mössa om man gick in i nån butik! ....

Less is more=)
  • FamilyGay
    Dr Mupp skrev 2010-11-21 00:25:02 följande:
    Den här är kanonbra

www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Prod...
    Vi har en såda och är supernöjd. Har även köpt en hjälmmössa i ull på PoP att ha under. Visst är de lite dyra men de ska ju användas varenda dag i flera månader så tycker det blir värt det.
  • Venna

hade också pop:s hjälmmössa till dottern, och den var superbra. Ska snart införskaffa en till sonen också!

Svar på tråden vindtät mössa till spädbarn