• Freiya

Brunt vatten i kranen stötvis

Idag har det kommit brunt (väldigt brunt!) vatten ur kranen  i köket, stötvis, det håller i sig ett par minuter och sen blir det bättre och bättre tills det är som vanligt igen efter ytterligare nån minut.
    Det allra konstigaste var att fastän jag spolar kallt vatten så är vattnet ändå varmt, när det bruna kommer.

Nån som är haj på sånt här? är det fel på kranen, tro? det vill man ju gärna tro eftersom vattnen blir varmt, men kranen kan väl inte göra vattnet så brunt? Behöver vi kanske bara köpa en ny kran?

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Svar på tråden Brunt vatten i kranen stötvis
  • Frontline

Vore bra om du talar om hur du bor, hus, lägenhet kommunalt vatten eller egen brunn..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Freiya

oj det tänkte jag inte på!
    Bor i hus med egen grävd brunn.

• Freiya

kan också tillägga att jag just märkte att det var samma sak i badrummet, vattnet blir varmt och brunt, och sen kallnar det igen, och ju kallare det blir, desto klarare blir det..

• Frontline

Det med att det blir kallt och varmt om vartannat låter ju konstigt, men att det är missfärgat kan ju vara om det är gamla rör eller om brunnen har blivit helt torr vid nått tillfälle...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Freiya

Torr har den nog inte blivit, finns alltid gott om vatten i den vad vi vet iaf, har aldrig märkt något annat.
    Vi har lagt märke till att det verkar komma in regnvatten i den när det regnar våldsamt, då blir det också missfärgat. Vi ska tömma ur brunnen och lägga i snäckskal och sådär för att den ska filtrera bättre, men det är en annan historia :)
    Nu går pumpen hela tiden också helt plötsligt. Den går och går fastän den är full. Det kanske är spöken, haha. 
    Sambon har kommit hem så han ränner runt nu och kollar..

Svar på tråden Brunt vatten i kranen stötvis