• Anonym (Nybörjare)

Hur gör man som timvikarie?

Jag har jobbat som timvikarie i över ett år nu på ett ställe. Hur gör jag när jag ansöker om föräldrarpenning? Jag får inget anställningsbevis eftersom jag bara blir inringd när jag behövs, sen får man fylla i ett papper nere på jobbet. Varje månad tjänar jag ju olika mycket så hur gör man?

• Svar på tråden Hur gör man som timvikarie?
  • Anonym

Ring fk och fråga dem, även om du "bara" varit timanstäld finns dessutom alla dina lönerapporter sparade hos arbetsgivaren minst 1 år tror jag (om du nu inte sparat dem själv) så de borde kunna ge dig en uppgf på hur mycket du tjänat under året sen får du väl slå ut det på ett år(eller låta fk göra det) så får du ut en snitt månadslön.

• LilaRos

Man får ett papper från fk där arbetsgivaren ska fylla i årsinkomsten + lite annat tror jag det var. Jag gav de till min chef så fyllde vårt lönekontor i uppgifterna.
    Eller ja, de skrev på de bifogade uppgifterna vad jag hade i timlön, hur mycket jag hade jobbat, vad jag hade tjänat i ob under en ganska lång period (tror det var 18 månader) så snittade fk fram en årsinkomst.

• pussgurkan86

du skickar bara in ett arbetsgivarintyg och där står det hur många h du har jobbat och hur mycket du har tjänat. är timvikarie själv.

• Anonym

Har du varit inskriven på arbetsförmedlingen hela tiden?

• Anonym

får man då efter en snittlön som om man jobbat heltid eller bara efter det man jobbat?

• Meus Veritas

Fast ett anställningsbevis ska du ha även som timvikarie. Det förnyas dock var tredje månad och det står på det att det är en vidbehovsanställning och din timlön står även. Ett sånt har man rätt till att ha även som timvik. Lite ot men ändå

Svar på tråden Hur gör man som timvikarie?