• delifi2

Vändningsförsök

Ska på vändningsförsök på måndag.

Men jag kom på en sak, förra gången jag gjorde vändningsförsök (med William lite mer än 1 år sen) så hade jag för mig att jag var fastande, glömde fråga bm det igår och idag glömde jag fråga.

Så jag frågar er sm nyligen gjord vändningsförsök, visst skulle man vara fastande eller kommer jag ihåg helt fel?

• Svar på tråden Vändningsförsök
  • bullen76

Jag gjorde ett vändningsförsök för en månad sedan och fick då höra att jag kunde äta en "lätt frukost" innan och med det menade hon lite nyponsoppa eller klar dryck. Så typ halvfastande...

• Chaktio
    bullen76 skrev 2010-11-19 22:01:53 följande:
    Jag gjorde ett vändningsförsök för en månad sedan och fick då höra att jag kunde äta en "lätt frukost" innan och med det menade hon lite nyponsoppa eller klar dryck. Så typ halvfastande...
    Det fick jag också som instruktion innan jag skulle in. Blev dock inte ens något försök eftersom UL visade på saker som gjorde att de inte ville försöka.
  • karin h

Det ska nog vara en lättare frukust utifall att förlossningen startar vilket det kan göra, och om vändningsförsöket inte lyckas måste man ju då göra snitt.

• Chaktio
    karin h skrev 2010-11-22 12:25:00 följande:
    Det ska nog vara en lättare frukust utifall att förlossningen startar vilket det kan göra, och om vändningsförsöket inte lyckas måste man ju då göra snitt.
    Men det är knappast därför utan för att det blir mer plats att vända om mage och tarmar inte är fulla.
  • karin h
    Chaktio skrev 2010-11-22 15:29:19 följande:
    Men det är knappast därför utan för att det blir mer plats att vända om mage och tarmar inte är fulla.
    Det var den informationen jag fick när jag gjorde vändningsförsök, var iof sig 2005 så informationen kanske har ändrats Glad
  • malinsmurfan
    GladJag ska på vändningsförsök på onsdag, ska vara fastande
  • Chaktio
    karin h skrev 2010-11-22 16:06:08 följande:
    Det var den informationen jag fick när jag gjorde vändningsförsök, var iof sig 2005 så informationen kanske har ändrats Glad
    Till mig sa de att det var för att det skulle vara lättare och mindre obehagligt.

Om det var för att det kan bli ett akutsnitt borde de väl säga att man ska ta med blodgruppering och bb-väska också?
  • Okändgäst
    Chaktio skrev 2010-11-22 20:40:52 följande:
    Till mig sa de att det var för att det skulle vara lättare och mindre obehagligt.

Om det var för att det kan bli ett akutsnitt borde de väl säga att man ska ta med blodgruppering och bb-väska också?
    Fick du ingen lapp där det står att du ska ta med den rosa lappen med blodgruppering?

Jag träffade bm idag och hon sa att man skulle inte äta något innan men dricka gick bra
Svar på tråden Vändningsförsök