• trollet83

Välling till 3-åring

Finns det fler 3-åringar som fortfarande äter välling?Vår son äter ofta välling på kvällen innan sovdags o ofta på morgonen också..men funderar nu på om det finns nån välling att köpa som är anpassade för 3-åringar eller större barn?Någon som vet har endast hittat Nestles välling för 2 år, o sempers välling har han aldrig tyckt om. Eller möjligtvis recept på välling?

• Svar på tråden Välling till 3-åring
  • ominte

Ser inga problem i att dricka välling. Det är nyttigt och precis samma sak som att äta gröt eller en macka på morgonen och kvällen.
    Min dotter är snart 3,5 och dricker vällingtill kvällen och på morgonen när hon vaknar.
    Förstår inte alls hysterin med att sluta med välling så tidigt som möjligt. Vi kör fortfarande med 1-årsvällingen, det är den hon gillar bäst.

• Birka

bara nyttigt med välling, min tjej som precis fyllt 4 år äter välling på morgonen ibland, majsvälling, försökte med fullkorn och annat när hon var mindre men magen pallade inte och så har vi bara fortsatt med majsvälling, nu har även lillebror börjat med välling

• beppoe

Det finns ju välling för vuxna, det passar absolut en treåring! Godmorgon tror  jag den heter, och den är riktigt god!

• pigglet

Vår 6-åring dricker också välling morgon och kväll. Fullkornsvälling från 1 år.

• Bellabelize

Min son är 4,5 år och skulle livnära sig helt på välling om han fick. Han får en skvätt på morgonen efter gröten och sedan på kvällen.

• Veeroo

Min 3-åring äter inte välling, men hon efterfrågade själv att hon hellre ville ha macka eller dylikt. Men det är väl inget problem med välling mer än att det kanske är svårt att bli torr på natten om man dricker stora mängder välling på kvällen. Men det finns ju välling för vuxna också så det är ju inget man behöver sluta med liksom, sen brukar man ju inte dricka det i nappflaska när man blir större heller, man kan ju gå över till kopp eller skål med sked eller så..

• Jerci

min son är 3 och vill oxå ha välling. Tycker det både är bra och smidigt att ge. Han dricker sempers för 3 år.
    Så välling kommer jag nog fortsätta ge så länge han själv vill ha det. Dricker det morgon och kväll.

Många säger sig sett en ängel, men jag har hållit en i min famn!
  • Mälaröbo

Mina barn dricker sempers 1-årsvälling till frukost fortfarande. De är 8 och 5 år.

• trollet83
    beppoe skrev 2010-11-19 22:07:05 följande:
    Det finns ju välling för vuxna, det passar absolut en treåring! Godmorgon tror  jag den heter, och den är riktigt god!
    Ok, visste att det finns välling för vuxna men visste ej vad den hette, kanske ska prova den då!

Tack för alla svar!Kul att se att det är fler barn som älskar vällingen!Vi kommer också fortsätta med det så länge han vill ha det!Brukar bli en mysig stund på kvällen framförallt!
  • Sickan

Flikar in med en liten fråga. Hoppas det är ok

Har ni med lite äldre vällingätare fortfarande nappflaska eller hur serverar ni vällingen?

• Birka

min tjej kör med nappflaskan fortfarande... men hon äter välling mer och mer sällan nu.

• jag7

Här är en till med en 3 åring som dricker välling. Fick på posten idag ett smakprov från sempers med 3 års välling. Men jag tror vi kör vidare på 1 års vällingen trots det.

• Ninnis75

Hej

vår dotter på 2 år dricker också välling fullkornsvälling med päronsmak från 15månader den älskar hon så jag fortsätter med den men jag har sett att semper har välling för 2 -och 3 år.. men jag fortsätter med den hon älskar.

Är ingen panik att sluta med välling det är väl en bra grej att ge:)

• Aikotakara

Jag och min bror drack välling ganska sent. Jag drack väl tills jag var fem och min bror tills han var åtta? Typ kvällsvälling.

• Mälaröbo
    Sickan skrev 2010-11-22 13:32:09 följande:

Flikar in med en liten fråga. Hoppas det är ok

Har ni med lite äldre vällingätare fortfarande nappflaska eller hur serverar ni vällingen?

Mina dricker det ur pipmugg (för lite "större" barn) i sängen medans de mornar sig.
Svar på tråden Välling till 3-åring